۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

رشد اقتصادی تنها بندر اقیانوسی ایران تا دوسال آینده

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند توسعه پس کرانه در بندر چابهار روند کندی دارد اما انتظار می‌رود تا دوسال آینده رشد اقتصادی چابهار چشمگیر شود.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۷۴۶۴
رشد اقتصادی تنها بندر اقیانوسی ایران تا دوسال آیندهعبدالغفور ایران نژاد درگفتگو با خبرنگار مانا در چابهار گفت: عدم ھماھنگی میان دستگاه ھای اجرایی و مشکلات توسعه نیافتگی چالش های عمده سرمایه گذاری وجذب مشتری در سواحل مکران است.
وی افزود: باوجود تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه سواحل مکران  به ویژه بندر چابهار اما طرح های توسعه ای در این بندر همچنان درگیر روند اداری و کمبود منابع مالی است و بیم آن می‌رود با تعلل در اجرای پروژه های زیرساختی و جذب بار و مشتری در بنادر رقیب ضرر جبران ناپذیری به کشور وارد شود.
به گفته ایران نژاد روند کند توسعه بندر چابهار آن قدر بااهمیت است که رهبر معظم انقلاب به اعضای شورای راهبری روابط خارجی ماموریت دادند تا با سفر به چابهار چالش ها و ناهماهنگی های موجود بر سر راه توسعه این بندر را در قالب راهبری خدمت ایشان تقدیم کنند تا رهبری نیز براساس آن راهبردها، توصیه های لازم را  به دستگاه های ذیربط در روند توسعه چابهار ارائه کنند.
نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به اینکه چابهار بندری با ظرفیت های بی نظیر است خاطرنشان کرد: چین سرمایه گذاری زیادی در بندر گوادر پاکستان کرده و می خواهد این بندر را به جاده ابریشم که از چین تا اروپا امتداد دارد متصل کند، این درحالی است مسیر گوادر-ابریشم مسیری سخت، صعب العبور وبسیار دورتر از مسیر چابهار- ابریشم است بنابراین چینی ها در عین توسعه همه جانبه گوادر نیم نگاهی به چابهار دارد واخیرا نیز برای سرمایه گذاری در زیرساخت های این بندر ابراز تمایل کرده اند چراکه علاوه بر نزدیکی وراحتی دسترسی چابهار به کمربند ابریشم، چینی ها  در گوادر با مشکل زمین و تامین انرژی نیز مواجه هستند.
وی خاطرنشان کرد: باوجود مشکلات زیاد در سر راه چابهار انتظار می‌رود با تسریع در پروژه های زیرساختی و افتتاح فاز اول پتروشیمی، فولاد، توسعه بندر، ریل وجاده تا دو سال آینده روند رشداقتصادی در چابهار چشمگیر شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار