۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر ؛

ایجادخط هوایی آبادان ـ قطر از ملزومات تجاری درمنطقه است

نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر بر راه اندازی خط هوایی آبادان - قطر با هدف توسعه روابط اقتصادی و مبادله کالا و سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند تاکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۴۳۳
ایجادخط هوایی  آبادان ـ قطر از ملزومات تجاری درمنطقه است
سید مصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: فرودگاه بین المللی بندر آبادان که در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده فرصتی مناسبی است تا بازرگانان بتوانند از طریق یک خط هوایی با کشورهای حوزه خلیج فارس ارتباطات بازرگانی خود را توسعه دهند.
وی گفت: ایجاد یک خط هوایی بین آبادان و کشور قطر از ملزومات مهم تجاری درمنطقه است که بهتر است منطقه آزاد اروند نگاه ویژه ای به این امر داشته باشد.
وی به اهمیت قدیمی ترین بندر تجاری ایران که همان خرمشهر باشد اشاره کرد و گفت: بندر خرمشهر به دلیل دسترسی به آبهای آزاد ظرفیت های بسیار بالایی دارد و توسعه خط کشتیرانی خرمشهربه کشورهای خلیج فارس به ویژه بندر رویس قطر می تواند در کنار خط هوایی دومین امکان مهم برای استفاده بازرگانان شود.
نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر خاطر نشان کرد: نیاز مبرم احساس می شود که مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند با دعوت از اتاق بازرگانی قطر راه های تجارت آزاد بین دو کشور را برای بازرگانی هموارتر سازند.
موسوی با اشاره به فرصت بدست آمده برای توسعه صادرات کالا به قطر با توجه به محاصره و تحریم این کشور از سوی عربستان سعودی و چند کشور عربی اظهار داشت: بنادر آبادان و خرمشهر ظرفیت های خوبی برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با قطر دارد.
وی صادرات آبزیان دریایی، خرما، دام، آب معدنی و مصالح ساختمانی از کالاهای مهم صادراتی از بنادر خوزستان به قطر بیان کرد.
وی بر ارتقا کیفی کالاهای صادراتی ایران به قطر تاکید کرد. قطر در تابستان امسال به بهانه حمایت این کشور از تروریسم از سوی کشورهای عربی منطقه و مصر تحریم شد و در این مدت بخش مهمی از کالاهای مورد نیاز خود را از جمهوری اسلامی ایران تامین کرده است. 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار