۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

خوزستان قاچاق سازمان یافته ندارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: این استان با قاچاق سازمان یافته مواجه نیست.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۴۲۰
خوزستان قاچاق سازمان یافته ندارد
رضا سعیدی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: خوزستان جزو استان های بارانداز کالای قاچاق نیست البته بخشی از کالای قاچاق از طریق دریا و استان های ساحلی بوشهر و هرمزگان وارد خوزستان می شود.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 502 پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی خوزستان تشکیل شده است، افزود: هیچ یک از پرونده های قاچاق کالا در استان مصداق قاچاق سازمان یافته نیست.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه 90درصد کشف کالای قاچاق در دریا(خلیج فارس) و سواحل استان صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: قاچاق کالا دراستان با هدف تامین معیشت ساکنان ساحلی صورت می گیرد که البته این مطلوب ما و نظام نیست.
سعیدی بیکاری را علت گرایش به قاچاق کالا در مناطق ساحلی خوزستان بیان کرد و افزود: اگر فرصت های شغلی مناسب برای جوانان فراهم شود هیچ کس به دنبال قاچاق کالا نمی رود.
وی قاچاق کالا را سم مهلکی برای اقتصاد کشور بیان کرد و افزود: مصمم هستیم با برخورد قضایی، از ورود کالای قاچاق به استان جلوگیری شود اما معضل قاچاق کالا باید به صورت اصولی و ریشه ای حل شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان در ادامه افزود: درسال جاری 796 پرونده قاچاق کالا در استان مختومه شده که بخشی از پرونده ها مربوط به سال های گذشته بوده است.
وی تصریح کرد: در برخورد با معضل ورود کالای قاچاق به هیچ وجه مماشات و کوتاهی نخواهد شد و طبق قانون با متخلفان و سودجویان برخورد می شود.
در سال جاری بیش از 950میلیارد ریال کالای قاچاق حین ورود به خوزستان در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل استان  از سوی ماموران دریابانی کشف و ضبط شده است.
به تازگی سقف کالای ملوانی یا ته لنجی باهدف واردات کالای مجاز به خوزستان شش برابر افزایش یافته است.
براین اساس هردریانورد خوزستانی می تواند شش بار سفر دریایی در سال حدود 600میلیون ریال کالای مجاز بدون پرداخت حقوق گمرکی وارد استان کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار