۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

ساخت پنج اسکله پشتیبانی پرورش ماهی در قفس به زودی

با احداث اسکله های پشتیبانی برای طرح های پرورش ماهی در قفس از سوی شیلات مازندران، حمایت قابل قبولی از سرمایه گذاران طرح های پرورش ماهی در قفس های دریایی به عمل خواهد آمد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۳۸۴
ساخت پنج اسکله پشتیبانی پرورش ماهی در قفس به زودی
مدیر اداره کل شیلات استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به آغاز ذخیره سازی بچه ماهی در قفس های دریایی استان مازندران، اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس های دریایی در سواحل استان یکی از پروژه های مصوب اقتصاد مقاومتی است که از لحاظ تولید، اشتغال و همچنین بالابردن سرانه مصرف آبزیان نقش مهمی دارد.
حسینعلی رستمی افزود: پرورش ماهی در سال جاری با ذخیره سازی تعداد 50 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا با میانگین وزن 100 گرم از اواخر آبان ماه در قفسهای دریایی عباس آباد آغاز شده است.                                             
وی اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تعداد 100 قفس پرورش ماهی امسال در نقاط مختلف آبهای ساحلی مازندران ذخیره سازی و تولید خواهند داشت.
این مقام مسئول در استان مازندران، آبهای ساحلی درتنکابن،عباس آباد، نوشهر، بابلسر وجویبار را از جمله مناطقی اعلام کرد که در آنجا قفس های پرورش ماهی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی نصب شده است.                                                                                        
وی با اشاره به اینکه هفت سال از شروع طرح پرورش ماهی در قفس در مازنداران می گذرد، بیان داشت: بر اساس برنامه ابلاغی سازمان شیلات ایران پیش بینی می شود امسال در استان، با سرمایه گذاری 530 میلیارد ریال و استقرار 100 قفس در دریا شاهد تولید سه هزار و 500 تن ماهی پرورشی دریایی باشیم.
این مقام مسئول در استان مازندران یادآور شد: این امر زمینه ایجاد حدود هزار فرصت شغلی را نیز در استان فراهم خواهد کرد.             
وی با تاکید بر اینکه استقرار این قفس ها با مجوز و تائید سازمان محیط زیست صورت می گیرد، تصریح کرد: در نظر گرفتن موارد زیست محیطی حین عملیات پرورش آبزیان همواره از اهمیت زیادی از سوی شیلات برخوردار بوده است.                                                       
مدیر اداره کل شیلات استان مازندران، خاطرنشان ساخت: هر ساله در نیمه دوم آبان ماه با کاهش دما و مناسب شدن شرایط محیطی، انتقال و ذخیره سازی بچه ماهی قزل آلا در قفس های دریایی انجام و پس از طی دوره پرورش چهار ماهه به بازار عرضه می شود.                                                                
وی همچنین به احداث اسکله های پشتیبانی قفس های دریایی در سواحل استان اشاره کرد و بیان داشت: عملیات مطالعاتی ژﺋوتکنیکی احداث پنج اسکله پشتیبانی در پنج نقطه استان در شهرستان های تنکابن ، چالوس، نوشهر،  محمودآباد و جویبار از سوی پنج شرکت مشاور مطالعاتی طراحی اسکله ها در حال انجام است.
رستمی با بیان اینکه این عملیات مطالعاتی هم اکنون با پیشرفت 90 درصدی همراه است، اظهار امیدواری کرد: با اتمام مطالعات و تامین اعتبار مورد نیاز، هر چه سریعتر شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت پنج اسکله پشتیبانی برای طرح های پرورش ماهی در قفس باشیم.                                      
مدیر کل اداره شیلات استان مازندران، عنوان کرد: با احداث این اسکله های پشتیبانی از سوی شیلات، حمایت قابل قبولی از سرمایه گذاران طرح های پرورش ماهی در قفس های دریایی به عمل خواهد آمد.                                               
به گفته وی، در این اسکله ها تمامی خدمات مربوط به طرح پرورش ماهی در قفس های دریایی از جمله نصب قفس، حمل بچه ماهی، سیستم غذادهی و همچنین تخلیه و بارگیری ماهیان صید شده، پهلوگیری لنج ها و نیز سیستم نگهداری و سردخانه ای پیش بینی شده است.
این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: تحقق این مهم می تواند نقش موثری در توسعه آبزی پروری، اشتغال و درآمد در استان داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار