۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

افزایش 67 درصدی درآمد عمومی گمرک امیرآباد

طی هشت ماهه نخست امسال، 304 هزار و 330 تن صادرات کالا به ارزش 15 میلیون و 542 هزار دلار از گمرک امیرآباد صادر شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۳۷۹
افزایش 67 درصدی درآمد عمومی گمرک امیرآبادمدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی هشت ماهه نخست امسال، 304 هزار و 330 تن صادرات کالا به ارزش 15 میلیون و 542 هزار دلار از گمرک امیرآباد صادر شده است.
امیر جمشیدی عنوان کرد: صادرات انجام شده طی مدت مذکور از گمرک امیرآباد به مقصد کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صورت گرفته است.همچنین این میزان صادرات انجام شده از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 36 درصد و از نظر ارزش 47 درصد کاهش داشته است.
به گفته وی، کالاهایی نظیر سیمان، کلینگر، گچ سفید، سنگ آهن و مصنوعات فولادی مهمترین اقلامی محسوب می شوند که ازسوی گمرک امیرآباد صادر شده اند.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد خاطرنشان ساخت: طی هشت ماهه نخست امسال، یک میلیون و 448 هزارتن انواع کالا از طریق گمرک امیرآباد به کشور وارد شده است.
جمشیدی بیان داشت: واردات کالاها به ایران از طریق گمرک امیرآباد در مدت مذکور به ارزش 409 میلیون و 638 هزار دلار بوده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 73 درصد و از نظر ارزش 42 درصد افزایش داشته است .
وی تاکید کرد: عمده ترین کالاهای وارده از سوی گمرک امیرآباد از ابتدای سال تا کنون شامل غلات به ویژه گندم خوراکی و جو، آهن آلات و ماشین آلات و قطعات صنعتی بوده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد گفت: کالاهای مذکور به طورعمده ازکشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ترکیه و چین وارد کشور شده اند.
وی در ادامه گفته های خود به ترانزیت انجام شده در گمرک امیرآباد طی هشت ماهه نخست امسال اشاره کرد و اذعان داشت: طی هشت ماهه اول نخست سال جاری، 61 هزار و 936 تن کالا به ارزش 34 میلیون و 25 هزار دلار از سوی گمرک امیرآباد ترانزیت شده است
جمشیدی تصریح کرد: این میزان ترانزیت خارجی انجام شده، 35 درصد از نظر وزن و 55 درصد از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. کالاهایی همچون بنزین و آهن آلات از جمله مهمترین محمولات ترانزیتی محسوب می شوند که ازسوی این گمرک ترانزیت شده اند.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد عنوان کرد: همچنین در این مدت از طریق گمرک امیرآباد 65 هزار و 310 تن کالا به ارزش 13 میلیون و 231 هزار دلار ترانزیت داخلی انجام شده است.
جمشیدی با بیان اینکه درآمدهای وصولی گمرک امیرآباد در هشت ماهه اول سال به 745 میلیارد ریال رسیده است گفت: این میزان در مقایسه با درآمد 447 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن 67 درصد افزایش داشته است .
ارسال نظرات
آخرین اخبار