۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

رشد 14 درصدی صادرات از گمرکات گیلان

ناظرگمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی گفت: در هشت ماهه اول امسال گمرکات گیلان توانست 268 هزار و 766 تن کالا به ارزش 186 میلیون و 642 هزار و 740 دلار صادرات داشته باشد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۳۷۸
رشد 14 درصدی صادرات از گمرکات گیلانمحمد شهبازی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در هشت ماهه نخست امسال گمرکات گیلان توانست 268 هزار و 766 تن کالا به ارزش 186 میلیون و 642 هزار و 740 دلار صادرات داشته باشد.
ناظرگمرکات گیلان، بیان داشت: از مجموع صادرات صورت گرفته از گمرکات استان گیلان در هشت ماه اول امسال در گمرک انزلی کالاها به ارزش 73 میلیون و 868 هزار و 390 دلار صادر شده است.
وی ادامه داد: وزن کالاهای صادر شده غیر نفتی از طریق گمرک انزلی، 73 هزار و 542 تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 14 درصدی را نشان می دهد.
ناظر گمرکات گیلان تصریح کرد: کالاهایی نظیر محصولات نباتی، میوه، چای، محصولات معدنی و مصنوعات آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی عمده ترین اقلام صادراتی از طریق گمرکات گیلان محسوب می شوند.
به گفته وی، این کالاها از طریق گمرکات گیلان از ابتدای سال جاری تا کنون به مقصد کشورهایی نظیر آذربایجان، روسیه و عراق صادر شده است.
شهبازی تاکید کرد: سه کشور مذکور در میان بیش از 30 کشور مقصد صادرات گمرکات گیلان به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین کشورهایی نظیر گرجستان، قزاقستان، هند، اکراین، آلمان، بلوروس، ارمنستان، فرانسه، جمهوری مولداوی، انگلستان، پاکستان، امارات متحده عربی، مالزی، عراق، افغانستان و ... نیز از فعال ترین طرف های تجاری این گمرکات محسوب می شوند.
این مقام مسئول در استان گیلان به ارائه گزارشی در خصوص ترانزیت خارجی گمرکات گیلان در هشت ماهه نخست امسال پرداخت و گفت: در مدت مذکور در زمینه ترانزیت خارجی صادره مقدار 174 هزار و 616 تن کالا از طریق گمرکات گیلان ترانزیت صورت گرفته است.
ناظرگمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی بیان داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هم اکنون با 39 درصد افزایش همراه بوده است.
به گفته وی، این کالاها از طریق گمرکات گیلان و از مبدا کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان، مناطق آزاد و ... ترانزیت انجام گرفته است.
شهبازی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: ارزش کالاهای ترانزیت شده طی هشت ماه نخست امسال برابر با 169 میلیون 382 هزار و 869 دلار بوده است .
این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته خودرو و ماشین آلات صنعتی و البسه است.
وی همچنین عنوان کرد: در این مدت بالغ بر یک میلیون و 313 هزار و 475 تن کالا به ارزش 609 میلیون و 885 هزار و 952 دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات انجام شده است.
ناظر گمرکات گیلان و مدیر کل گمرک انزلی یادآور شد: عمده کالاهای وارد شده از طریق گمرکات گیلان شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی، لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی بوده است.
شهبازی اظهار کرد: عمده واردات صورت گرفته گمرکات گیلان از کشورهای فدراسیون روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، ژاپن، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و امارات و ....انجام شده است.
وی همچنین در خصوص تردد مسافران از گمرکات گیلان از ابتدای سال جاری تا کنون بیان داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در هشت ماه نخست امسال 265 هزار و 650 نفر با 2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته از طریق گمرکات گیلان به کشور وارد شده اند.
ناظر گمرکات گیلان و مدیر کل گمرک انزلی، تاکید کرد: همچنین 251 هزار و 353 نفر با 2 درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از طریق گمرکات گیلان از کشور خارج شده اند.
برچسب ها: گمرک گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار