۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

صادرات 103میلیون دلاری از گمرک آستارا

در هشت ماهه نخست امسال، مقدار191 هزار تن کالا به ارزش 103 میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج کشور صادر شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۳۷۶
صادرات 103میلیون دلاری از گمرک آستارا مدیر کل گمرک آستارا در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: در هشت ماهه نخست امسال، مقدار191 هزار تن کالا به ارزش 103 میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج کشور صادر شده است.                                                                            
رسول امیدی افزود: عمده کالاهای صادره شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی ، فرش وموکت، البسه، کیف وکفش،  مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی بوده است.                               
به گفته این مقام مسئول در گمرک آستارا، محصولات مذکور از طریق گمرک آستارا به کشور های آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.
وی ادامه داد: همچنین طی مدت یاد شده مقدار 89 تن کالا به ارزش 264 هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است.
مدیر کل گمرک آستارا، اذعان داشت: عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل مواد غذایی، مواد پلاستیکی، محصولات کشاورزی بوده است که در هشت ماهه نخست امسال از طریق گمرک آستارا به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.                                                                
امیدی بیان داشت: همچنین طی مدت مذکور 165 هزار تن کالا به ارزش 58 میلیون دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده است.                
به گفته وی، عمده کالاهای وارده شامل مواد شیمیایی، چوب، آهن آلات و ماشین آلات ولوازم برقی بوده است که از کشورهای روسیه، گرجستان و آذربایجان وارد کشور شده است .
این مقام مسئول در استان گیلان تصریح کرد: در هشت ماهه نخست امسال، 60 هزار تن کالا به ارزش 99 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده است.
وی بیان داشت: این میزان ترانزیت خارجی ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 65 درصد افزایش و ازلحاظ ارزش 14 درصد افزایش داشته است.
مدیر کل گمرک آستارا، عنوان کرد: عمده کالاهای ترانزیت ورودی لوازم چوب، فرآورده های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده است که از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق، امارت متحده ترانزیت شده است .                           
امیدی تاکید کرد: همچنین طی مدت مذکور مقدار 189 هزار تن کالا به ارزش 866 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت خارجی شده است.                   
به گفته وی، این میزان ترانزیت خارجی انجام شده از سوی گمرک آستارا طی هشت ماه، از لحاظ وزن 20 درصد و از حیث ارزش 43 درصد افزایش داشته است.
وی اذعان داشت: عمده کالاهای ترانزیت خارجی شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبلمان، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه ای، البسه، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی بوده است.                                                                                   
مدیر کل گمرک آستارا متذکر شد: کالاهای مذکور از سوی گمرک آستارا از قاره های مختلف به کشور آذربایجان، روسیه، گرجستان، اکراین ترانزیت شده است.
امیدی اذعان داشت: همچنین در هشت ماهه نخست امسال، 507 هزار و 314 نفر مسافر از طریق مرز گمرک آستارا تردد کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین خروجی با یک درصد افزایش و مسافرین ورودی نیز یک درصد افزایش داشته است .                                           
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، درآمد عمومی اداره کل گمرک آستارا در هشت ماهه سال جاری مبلغ 267 میلیارد 795 میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار