۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

رزمایش مشترک سه ناو آمریکایی در کره

سه ناو هواپیمابر آمریکابرای اولین بار در یک رزمایش مشترک در شبه جزیره کره شرکت کردند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۲۴۸
رزمایش مشترک سه ناو آمریکایی در کرهبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از رئیس ستاد مشترک کرۀ جنوبی، هدف از برگزاری رزمایش مشترک نظامی امریکا و کرۀ جنوبی تقویت اتحاد بین دو کشور و سیاست بازدارندگی برای مقابله با تهدیدات موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ است.
بر اساس این گزارش، سه ناو USS Ronald Reagan، USS Nimitz و USS Theodore Roosevelt در این رزمایش حاضر می شوند که از سال 2007 میلادی تاکنون هیچ رزمایشی را برگزار نکرده اند و 11 شناور آگیس آمریکایی و هفت ناو جنگی کرۀ جنوبی آنها را همراهی می کنند.
در همین راستا، ژاپن اعلام کرد: از دو ناو بالگردبر خود یکی را که بزرگترین ناو جنگی کشور به حساب می آید به همراه دو فروند شناور اسکورت برای شرکت در مانور نظامی با سه فروند ناو هواپیمابر آمریکایی به نزدیکی شبه جزیره کره اعزام می کند.
این گزارش ضمن اشاره به انتشار بیانیه ای از سوی نیروی دریایی ژاپن افزود: سه فروند شناور جنگی ژاپن همراه با ناوهای هواپیمابر آمریکایی مذکور در دریای ژاپن و دریای شرقی چین مانور مشترک انجام خواهند داد.
شایان ذکر است، برنامۀ ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای بازدید از رزمایش ناوبرها مشخص نیست. این مانور مشترک در حالی برگزار می شود که ترامپ در حال سفر 12 روزه به کشورهای آسیایی است و پیش از آن به توکیو، سئول و پکن سفر کرده است.
 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار