۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

پیشنهاد ایجاد دو منطقه ویژه اقتصادی در هندیجان و امیدیه

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه از پیگیری ایجاد دو منطقه ویژه اقتصادی در هندیجان و ماهشهر خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۲۴۵
پیشنهاد ایجاد دو منطقه ویژه اقتصادی در هندیجان و امیدیه
علی گلمرادی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: هم اکنون در تلاش برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در هندیجان با رویکرد بندر و دریا و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در امیدیه با رویکرد نفت و گازهستم.امیدیه یکی از مناطق تولید نفت و گازکشور وهندیجان از بنادر تجاری خوزستان محسوب می شود.
وی هدف از ایجاد این دو منطقه ویژه اقتصادی را ایجاد اشتغال و رونق تولید و صادرات بیان کرد و افزود: ایجاد مناطق ویژه در این دو منطقه ، امکان بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی را مهیا خواهد کرد.
نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در ادامه از احداث فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر برای ایجاد صنایع میان دستی و پائین دستی پتروشیمی خبر داد.
گلمرادی گفت: با ایجاد فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی در ماهشهر امکان ایجاد 15هزار فرصت شغلی ایجاد در مناطق جنوبی و ساحلی خوزستان فراهم می شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناطق ساحلی خوزستان از بیکاری بالا رنج می برند افزود: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در جنوب خوزستان ظرفیت های زیادی را پیش روی مسئولان و صادرکنندگان کالا فراهم می کند.
گلمرادی افزود: هم اکنون مناطق ساحلی خوزستان با معضل بیکاری و مهاجرت جوانان مواجه هستند و نیاز است که انگیزه های ماندگاری در این مناطق با خلق فرصت های اقتصادی فراهم کرد.
مناطق ساحلی خوزستان با پائین ترین تراکم جمعیتی استان روبرو هستند. استان خوزستان 500کیلومتر ساحل دارد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار