۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲

مازاد ظرفیت و افت نرخ حمل و نقل کانتینری

موسسۀ تحلیلی Crucial Perspectives علت افت نرخ حمل و نقل کانتینری را مازاد ظرفیت در این صنعت و نه کاهش تقاضا اعلام کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۲۴۳
مازاد ظرفیت و افت نرخ حمل و نقل کانتینریبه گزارش گروه بین الملل مانا، نرخ حمل و نقل کانتینری به طور قابل توجهی کاهش چهار درصدی را در هفتۀ گذشته تجربه کرد. این درحالی است که در مقایسه سال به سال نرخ حمل و نقل افت پنج درصدی را به موجب مازاد ظرفیت در مسیرهای تجاری درون اقیانوس آرام و آسیا- اروپا تجربه کرد.
بر اساس این گزارش و با وجود افزایش 10 و هفت درصدی تقاضا در حجم جابه جایی سفرهای رفت به ترتیب در درون اقیانوس آرام و آسیا- اروپا، تقاضای کلی در حمل و نقل کانتینری جهان تا به امروز تنها 4.9 درصد در مقایسه با سال گذشتۀ میلادی رشد داشته است.
این گزارش ادامه داد: نرخ پایین حمل و نقل به دنبال مازاد ظرفیت در این صنعت ایجاد شد و علت آن بازتاب کمبود تقاضا نیست. بنابراین، در صورتی که رشد تقاضا در بخش حمل و نقل کانتینری در سطح جهان افزایش یابد یا شناورها از ظرفیت حداکثری خود استفاده نمایند می توان انتظار افزایش نرخ را در اواسط ماه نوامبر و اوایل دسامبر سال جاری میلادی داشت که کوتاه مدت خواهد بود. این روال تا سال آینده میلادی نیز ادامه دارد.
درصد شناورهای کانتینری در ناوگان جهان و در سال جاری میلادی از 7.9 درصد در سال 2016 میلادی به 1.9 درصد کاهش یافت.
از سوی دیگر، ظرفیت شناورهای نوسازی که به ناوگان ها اضافه می شود، در سال آتی میلادی از رشد تقاضا پیشی خواهد گرفت.
موسسۀ تحلیلی Crucial Perspectives در پایان این گزارش افزود: با توجه به سفارشات کنونی، شناورهای نوساز تا سال آینده به ظرفیت حمل و نقل کانتینری یک میلیون و 600 هزار TEU اضافه می کند. پیش بینی می کنیم ظرفیت خالص حمل و نقل کانتینری در سال 2018 میلادی و در مقایسه با سال جاری رشد 5.9 درصدی را تجربه کند که از رشد 4.7 درصدی تقاضا پیشی خواهد گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار