۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

تعداد شناورهای بیکار در جهان افزایش یافت

ناوگان بیکار کانتینری با ظرفیت بیش از 500 TEU تا پایان ماه اکتبر سال جاری میلادی به 157 فروند با ظرفیت 594 هزار TEU رسید.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۱۹۶
تعداد شناورهای بیکار در جهان افزایش یافتبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از آلفالاینر، تعداد شناورهای کانتینری بیکار تا پایان ماه اکتبر سال جاری میلادی و به دنبال تاثیرات سفرهای بدون بار در زمان تعطیلاتِ روز ملی چین با عنوان "هفتۀ طلایی" به 157 فروند با ظرفیت 594 هزار TEU رسید به گونه ای که تعداد شناورهایی با ظرفیت بالای 12 هزار TEU به هشت فروند افزایش یافت که موقتاً در حلقۀ آسیا-اروپا/ مدیترانه و به موجب نداشتن بار در ماه اکتبر بر تعدادشان افزوده شد.
بر اساس این گزارش، بیشتر شناورهای بیکار طبق پیش بینی ها و در هفته های آتی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد این درحالی است که تعداد کمی از سفرها برای ماه های نوامبر و دسامبر بدون بار باقی می مانند.
تقاضای شناورها در فصل زمستان در مقایسه با سال های گذشته بسیار افزایش یافت به گونه ای که تعداد شناورهای کانتینری بیکار با سایز کوچک کمتر از پنج هزار و 100 TEU به 125 فروند رسید که در مقایسه با دو هفتۀ گذشته با 132 فروند با کاهش همراه شد.
در همین راستا و با تکیه بر پیش بینی ها، انتظار نمی رود تعداد شناورهای کانتینری بیکار طی دو ماه آینده به طور چشمگیری افزایش یابند که در اینصورت موجب هرج و مرج در بازار خواهد شد. تمایل شناورها به کم کردن ظرفیت در فصل زمستان بیشتر می شود و نرخ حمل و نقل به شدت کاهش می یابد که خود نیز آغازگر سفرهای بدون بار در سه ماهۀ پایانی سال جاری میلادی خواهد بود.
از سوی دیگر بهبود شرایط به میزان درخواست بار بستگی دارد که به نظر می رسد با قدرت تمام ادامه دارد. استفاده بهینه از ظرفیت در پایان ماه اکتبر تا 90 درصد و در مسیرهای تجاری خارج از خاور دور شامل ترانسپاسفیک، آسیا-اروپا، استرالیا، آفریقا و آمریکای لاتین اعلام شده است. تنها مسیرهای خاورمیانه کریدور اصلی است که در مدت زمان مذکور کمترین بهره مندی از ظرفیت را برده است. این موقعیت با تعطیلات چین همزمان شد و سرعت کندی در رشد به خود گرفت.
 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار