۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

نخستین شناور کروز 2017 از پاناما عبور کرد

شناور کروز Caribbean Princess اولین شناور کروز سال 2017/18 است که تزانزیت آن از کانال توسعه یافته پاناما انجام شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۱۹۴
نخستین شناور کروز 2017 از پاناما عبور کردبه گزارش گروه بین الملل مانا، شناور کروز موسوم به Caribbean Princess با اپراتوری شرکت Princess Cruises طبق برنامۀ سفری خود و در بازگشت از آبراهای Agua Clara کانال توسعه یافتۀ پاناما واقع شده در سمت آتلانتیک عبور کرد و عنوان اولین شناور ترانزیتی کروز سال 2017/18 میلادی را از آن خود کرد.
بر اساس این گزارش، شناور مذکور سفر دریایی خود را از فلوریدا آغاز کرد و از Bahamas، کلمبیا، پاناما، Limon و جزایر Cayman با سه هزار و 86 مسافر عبور کرد. این شناور تناژی برابر با 112 هزار و 894 تن دارد و از سوی کشتی سازی Fincantieri ایتالیا در سال 2004 میلادی با قابلیت جابه جایی سه هزار و 600 مسافر دارد.
کانال پاناما انتظار دارد درفصل کروز که از دومین روز ماه اکتبر سال جاری میلادی آغاز شده است شاهد تزانزیت 236 فروند شناور کروز از آبراه های پاناماکس و نئوپاناماکس کانال باشد.
در ماه آوریل سال جاری خطر کروز Disney اولین شناور کروز عبوری از کانال توسعه یافته بود. در این فصل نیز این شناور در مسیر بازگشت خود از کانال عبور خواهد کرد و تعداد شناورهای کروز عبوری شامل Caribbean Princess، Carnival Freedom، Carnival Splendor و Norwegian Bliss به پنج فروند خواهد رسید.
بدین ترتیب، 11 شناور کروز جدید دیگر از آبراههای پاناماکس و نئوپاناماکس و برای نخستین بار عبور خواهند کرد که به شرکت های Princess Cruise، Norwegian Cruise، Carnival Cruises، Silversea Cruises، Viking Ocean Cruises، Lindblad Special Expedition و CMA CGM تعلق دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار