۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

آینده کشتیرانی بدون کربن پس از 2050 میلادی

اتاق بین المللی کشتیرانی دیدگاه خود را در خصوص ناوگان بدون کربن در نیمۀ دوم قرن حاضر اعلام کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۱۸۶
آینده کشتیرانی بدون کربن پس از 2050 میلادیبه گزارش گروه بین الملل مانا، اتاق بین المللی کشتیرانی (ICS) با حضور در کنفرانس Cop23 سازمان ملل که در شهر Bonn برگزار شد بر اقدامات سازمان بین المللی دریانوردی مبنی بر کاهش کربن در صنعت کشتیرانی تاکید کرد و با اعلام دیدگاههای خود از این سازمان خواست تا اهداف بلندمدت و مناسب خود را بار دیگر و بر اساس درصد توافق شده بازنگری کند.
بر اساس این گزارش، مدیر سیاست های اتاق گفت: دول باید توافق خود مبنی بر رقم کاهش انتشار کربن را با توجه به اقدامات اولیه سازمان بین المللی دریانوردی تا ماه آوریل آینده اعلام کنند. این موضوع نگرانی هایی را در خصوص اقتصادهای بزرگ برای چین و هند در خصوص تاثیرات آن بر تجارت آینده و توسعۀ پایدار آن ها به همراه دارد.
اتاق بین المللی کشتیرانی خاطر نشان کرد: نمایندگان اتحادیه اروپا و جزایر پسفیک کاهش انتشار این آلاینده مضر را تا 70 درصد و تا سال 2050 میلادی اعلام کرده اند و ژاپن در آخرین اطلاع رسانی از کاهش 60 درصدی کربن تا سال 2060 میلادی خبر داده است. در این راستا، مدیر سیاست های ICS اقدام نمایندگان اتحادیه و جزایر پسفیک را دور از انتظار و اقدام ژاپن را واقعی خواند.
این گزارش ادامه داد: علاوه بر هر گونه اقدامی که IMO برای محیط زیست و پاکی هوا انجام می دهد، اقدامات اولیۀ رگولاتورها نیز به کاهش آلاینده ها در کوتاه مدت منجر می شود. افزایش قابل توجه در هزینه های سوخت دریایی سال 2020 میلادی و به موجب قانون اجباری جهانی مبنی بر استفاده از سوخت کم سولفور پیش بینی می شود. این امر کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار آلاینده ای چون CO2 را افزایش می دهد.
مدیر سیاست های ICS در ادامه این گزارش ضمن اشاره به دیدگاه اتاق مبنی بر رساندن انتشار آلاینده مذکور به صفر گفت: اتاق بین المللی کشتیرانی تصمیم دارد انتشار آلایندۀ CO2 را در نیمۀ دوم قرن حاضر به صفر برساند. ما بر این باوریم که این هدف با استفاده از سوخت های جایگزین و تکنولوژی های روز دست یافتنی است. تکنولوژی ها شامل باتری، سوخت سلولی، هیدروژن و موارد دیگری هستند که تاکنون ناشناخته باقی مانده اند. با این حال، احتمال آنکه ناوگان جهان بتواند از سوخت های جدید جایگزین طی 20 تا 30 سال آینده نهایت بهره را ببرد، کم است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار