۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

استفاده از آب دریا، راهبرد جدیدی در هرمزگان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: با مشارکت بخش خصوصی و به منظور تامین آب شرب روستائیان سه سایت آب شیرین کن در غرب و مرکز استان در شهرستان های بندرلنگه، پارسیان و بندرعباس راه اندازی می شود.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۷۱۶۱
استفاده از آب دریا، راهبرد جدیدی در هرمزگانبه گزارش مانا، عبدالحمید حمزه پور با اعلام این خبر گفت: با انجام مطالعات فنی و مهندسی و اخذ موافقت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مقرر شده در راستای رفع کمبود آب آشامیدنی افزون بر 31 روستا در هرمزگان این اب شیرین کن ها احداث می شوند که  با احداث این سه آب شیرین کن، بیش از 19 هزار نفر در روستاهای مهدی آباد بندرعباس ، منطقه حمیران بندرلنگه و 18 روستای منطقه ساحلی پارسیان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.
وی گفت: به دلیل محدودیت شدید منابع اب شیرین در هرمزگان و به ویژه درغرب استان استفاده از ظرفیت آب دریا و آب های شور با تکنولوژی شیرین سازی از طریق آبشیرین کن ها راهبرد و استراتژی های این شرکت در تامین آب روستاهای استان است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: درحال حاضر 18سایت آب شیرین کن جهت آبرسانی به 191 روستا با ظرفیت 11 میلیون مترمکعب در هرمزگان در سال در حال بهره برداری است.
برچسب ها: هرمزگان
ارسال نظرات
آخرین اخبار