۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶

پایان تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی

تعمیرات اساسی سکوهای میدان گازی پارس جنوبی، باهدف افزایش ضریب اطمینان تولید گاز در فصل زمستان امسال و انجام بیش از ٧٤ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه به پایان رسید.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۷۱۶۰
پایان تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی
به گزارش مانا، رئیس عملیات تولید سکوی فاز یک پارس جنوبی اعلام کرد: تعمیرات اساسی ١٧ سکوی گازی پارس جنوبی در مدت ١٧٩ روز، از ابتدای اردیبهشت آغاز و در مهرماه به پایان رسید.
مهدی رجبی به صدور ٩٣١٧ مورد مجوز کار انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: در طول مدت تعمیرات سالیانه سکوهای پارس جنوبی، ٧٤هزار و ٤٥٣نفر ساعت کار بدون حادثه توسط نیروهای شاغل در سکوها صورت گرفته است.
رئیس عملیات تولید سکوی فاز یک پارس جنوبی انجام تعمیرات اساسی سالیانه را عاملی برای افزایش ضریب اطمینان تولید پایدار گاز در فصول سرد سال عنوان کرد و افزود: این تعمیرات با در نظر گرفتن مولفه های ایمنی از جمله بازبینی و بررسی شیرهای ایمنی مخازن گاز و اطمینان از عملکرد آنها، و همچنین پایش و تمیزکاری تجهیزات انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت نفت و گاز پارس به منظور کاهش مدت زمان تعمیرات سالیانه و با در نظر گرفتن برنامه پیش گیرانه ، به سمت ایجاد تغییر در دوره انجام تعمیرات اساسی سالیانه پیش می رود، افزود: انتظار می رود در سال های آتی، تعمیرات اساسی سکوهای دریایی پارس جنوبی از سالیانه به دو یا سه سال افزایش یابد.
این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس، با بیان اینکه بیشترین میزان تولید گاز کشور از میدان پارس جنوبی برداشت می شود، اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت عملیات و تولید این شرکت راهبری 17 سکوی گازی پارس جنوبی را برعهده دارد و قرار است هفت سکوی دیگر در حال بهره برداری هم تا پایان امسال بطور رسمی تحویل این مدیریت شود.
برچسب ها: سکوی گازی
ارسال نظرات
آخرین اخبار