۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸

با فرمانده جدید نداجا بیشتر آشنا شوید

امیر دریادار حسین خانزادی با حکم رهبر معظم انقلاب به سمت فرمانده نیروی دریایی ارتش منصوب شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۷۷۱۴۵
با فرمانده جدید نداجا بیشتر آشنا شویدبه گزارش مانا امیر دریادار حسین خانزادی اهل گرگان با 50 سال سن (متولد 1346) تحصیلات دانشگاهی خود را در دوره کارشناسی ناوبری و فرماندهی کشتی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر طی کرده و دوره عالی خلبانی هاورکرافت و دوره کارشناسی ارشد مدیریت علوم دفاع دریایی را نیز در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) پشت سر گذاشته است.
وی همچنین دارای کارشناسی ارشد طرح‌ریزی جنگ دریایی در کشور پاکستان و دانش‌آموخته نظری مدیریت استراتژیک (نظامی) در مقطع دکتری PhD دانشگاه عالی دفاع ملی است.
علاوه بر این، خانزادی دوره‌های مختلف در حوزه مخابرات رادیویی و تاکتیکی افسران و نیز فرماندهی و خلبانی هاورکرافت‌های BH7 و SRN6 را پست سر گذاشته و در حوزه‌های مختلف از جمله قوانین بین‌الملل راه دریایی کنترل آتش توپخانه، ناوبری الکترونیکی، جنگ‌های نوین، جنگ‌های الکترونیک، حقوق بین‌الملل دریایی، عملیات ضد سطحی، طرح‌ریزی عملیات دریایی، مدیریت ایمنی دریایی،‌مدیریت نگهداری و تعمیر شناورهای دریایینقش‌آفرینی کرده است.
امیر خانزادی عضو هیات علمی وزارت علوم با رتبه استادیار است و تحقیق دانشجویی خود در مقطع کارشناسی ارشد را با عنوان «کاربرد هاورکرافت در ماموریت‌های آینده نداجا با رویکرد به تهدیدات» تهیه و در حوزه‌های مختلف علوم دریایی نیز به عنوان مدرس مشغول به کار است.
امیرخانزادی با تسلط به زبان انگلیسی و نقش آفرینی در تدوین سند راهبردی نیروی دریایی آینده برای افق 1404، تاکنون در تالیف و ترجمه چند کتاب ازجمله «تاکتیک‌ها و تجهیزات دریایی»، «هدایت و کاربری هواپیماهای بدون سرنشین KD2R5Q» و همچنین «تنگه‌های راهبردی جهان» مشارکت داشته و چند کتاب نیز با موضوع کاربرد هاورکرافت‌ها، ژئوپلیتیک اقیانوس هند، اصول پایه قدرت دریایی و ... در دست تدوین دارد.
از جمله مسئولیت‌های امیر خانزادی در گذشته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- مسئولیت افسر توپخانه و ملوان و مخابرات در ناو گروه شناورهای آب خاکی
- مسئولیت افسر توپخانه و ملوان و ضد زیردریایی در ناوگروه ناوشکن‌های نداجا
- مسئولیت افسر عملیات، فرمانده دوم و فرماندهی اسکادران هواناوهای نداجا
- مسئولیت مدیر آموزش یگانی در معاونت آموزش و نیز معاونت طرح و برنامه‌ و بودجه نیروی دریایی ارتش اشاره کرد.
امیر دریادار حسین خانزادی ورودی سال65 و اولین فرمانده نداجاست که از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر فارغ التحصیل شده است.
برچسب ها: نداجا
ارسال نظرات
آخرین اخبار