۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

هم افزایی بین دستگاه های مختلف اولویت دولت است

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هدف اصلی هم‎افزایی بین دستگاه‌های مختلف و تسهیل گری رفع موانع موجود برای بخش‌های حاکمیتی توسعه فناوری دریایی است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۷۰۷۲
هم افزایی بین دستگاه های مختلف اولویت دولت است
به گزارش خبرنگار مانا، دکتر اسماعیل قادری فر در سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با بیان اینکه باید از موضوع دریا هراسی گذشت و از این منبع خدادادی برای اقتصاد مقاومتی بهره جست، گفت: این جشنواره محفلی برای توسعه فرهنگ دریایی است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دولت دوازدهم سعی کرده از طریق توسعه تعامل بین بخشی و هم رسانی عرضه و تقاضا از طریق ابزارهای سیاسی به مقولات مهم از جمله صنعت دریایی جامه عمل بپوشاند.
وی بر ایجاد هم افزایی بین دستگاه های مختلف در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد و افزود: این معاونت 6 ماموریت کلیدی و حاکمیتی را در اولویت قرار داده است. هدف  اصلی هم‎افزایی بین دستگاه‌های مختلف و تسهیل گری برای رفع موانع موجود برای بخش‌های حاکمیتی توسعه فناوری دریایی است.
رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: بحث ترویج و فرهنگ سازی از طریق پرداختن به حوزه دانش آموزی تا دانشجویی و بنیاد ملی نخبگان، توسعه همکاری های علمی و بین المللی از طریق جذب نخبگان خود از دانشگاه های برتر، پرداختن به فناوری های مرز دانش، توسعه فناوری های حوزه دریا تحت حمایت شرکت های دانش بنیان، حمایت از کسب و کارهای جدید و بازارسازی برای محصولات دانش بنیان دریایی از مهمترین ماموریت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. 
قادری فر خاطر نشان کرد: سواحل شمالی و جنوبی کشور می توانند بازار بکری برای عرضه محصولات باشند و امید است بتوان از طریق ماده 43 رفع موانع تولیدی با بازار سازی برای محصولات و فناوری های دریایی، بازار مناسبی برای شرکت های خود ایجاد کرد. 
رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید تلاش کرد جشنواره دریا مسیر پیشرفت محفلی برای زنده نگه داشتن نام خیلج فارس باشد تا در عرصه بین المللی بیش از پیش در حفظ حریم و صیانت از دستاوردهای خود عمل کرد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار