۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

بندر امام آماده استقبال از سرمایه گذاران خارجی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در دیدار با هیئت سرمایه گذارآلمانی ضمن استقبال از سرمایه گذاری خارجی، بندرامام خمینی(ره) را بندر کانونی غلات کشور و گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری بیان کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۰۴۶
بندر امام آماده استقبال از سرمایه گذاران خارجی
به گزارش مانا ، هیئت سرمایه گذاری آلمانی به نمایندگی از یکی از شرکت های بزرگ تولید غلات و خوراک دام این کشوردر جریان سفر خود به بندرامام خمینی(ره)، ضمن بازدید از بخش های مختلف این مجتمع بزرگ بندری و با فعالیت های جاری، توانمندی ها و ظرفیت های آن در بخش عملیاتی و سرمایه گذاری آشنا شدند.
بنا به این گزارش هیئت یاد شده در ادامه این بازدید با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان دیدار و ضمن اظهار علاقه مندی به سرمایه گذاری در این مجتمع بزرگ بندری، برخورداری از پایانه های اختصاصی غلات و تجهیزات پیشرفته و زمینه مساعد برای فعالیت های ترانزیتی را از ویژگی های برجسته آن برشمردند.
همچنین در این دیدارعادل دریس با اشاره به ارائه پیشنهادهای متعدد از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در این بندر بزرگ تجاری گفت: در انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری ضمن احترام به حقوق سرمایه گذاران تلاش می شود منافع ملی نیز لحاظ شده تا زمینه تداوم بیشتر همکارهای ثمربخش فراهم شود.
وی ضمن اظهار خرسندی از شروع دور تازه ای از همکارهای بین المللی در زمینه های مختلف سرمایه گذاری و بازرگانی در پسابرجام، ارائه پیشنهاد های متعدد سرمایه گذاری خارجی در بندر امام خمینی(ره) را ناشی از موقعیت ویژه و منحصر به فرد این بندر در کشور و منطقه برشمرد.
بندرامام خمینی(ره) با جذب بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب قراردادهای احداث و بهره برداری از کارخانجات فرآوری مواد خام، زیرساخت ها و روساخت های بندری (مخازن انبارش مواد نفتی، انبارهای نگهداری کالاهای اساسی و تجهیزات تخلیه و بارگیری) از جمله بنادر پیشگام کشور در جلب سرمایه گذاری به شمار می رود.
بندر امام خمینی(ره) با حجم تخلیه و بارگیری سالانه بیش از 50میلیون تن، دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
برچسب ها: بندر امام خمینی
ارسال نظرات
آخرین اخبار