۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
یکی از مقامات کشتیرانی مرسک تاکید کرد:

دیجیتالی شدن ضرورت بقای صنعت کشتیرانی جهان

رئیس بخش آسیای شمالی کشتیرانی مرسک دانمارک گفت: به منظور حفظ بقای خود، مجبور به پذیرش مشتاقانه دیجیتالی شدن خواهیم بود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۷۰۱۸
دیجیتالی شدن ضرورت بقای صنعت کشتیرانی جهان
به گزارش گروه بین الملل مانا "تیم اسمیت" رئیس بخش آسیای شمالی کشتیرانی مرسک دانمارک با اشاره به اینکه به منظور حفظ بقای خود، مجبور خواهیم بود دیجیتالی شدن را با تمام وجود بپذیریم، گفت: علیرغم پیشرفت های فنی و ساخت شناورهای حتی بزرگتر و پیچیده تر که برای بهبود کارآمدی صنعت و کاهش هزینه مورد استفاده قرار گرفته اند، راه اساسی و بنیادی که صنعت کشتیرانی در طی 140 سال گذشته و از زمان معرفی کانتینر در سال 1970 به کارگرفته، شاهد تغییر ملموسی نبوده است.
رویدادی مانند بروز دیجیتالی شدن، اینترنت، محاسبه ابری و تجارت الکترونیک، شروع به تحول و دگرگونی در الگوهای تجاری کرده و به عنوان موتور اصلی رشد آینده تجارت جهانی پدیدار گشته است.
"تیم اسمیت "در سخنرانی خود در گردهمایی دانش جهانی در سئول کره جنوبی گفت: دیجیتالی شدن چشم انداز جدیدی برای صنعت کشتیرانی و لجستیک را رقم می زند. از طریق داده های بزرگ می توان فرصت های فراوانی برای بهبود عملکرد تجارت به دست آورد، به طوری که صدها میلیون دلار پس انداز مالی برای شرکت هایی مانند مرسک که 600 فروند شناور در اطراف جهان را در اختیار دارد، به همراه خواهد داشت.
اسمیت در ادامه افزود: به منظور بقای خود، مجبور خواهیم بود دیجیتالی شدن بازار را با تمام وجود بپذیریم، بازار به انتظار نخواهد نشست تا اینکه بازیگردانان سنتی در این صنعت خود را به تکنولوژی مدرن برسانند. 
از این رو، اگر بازیگردانان سنتی، پدیده دیجیتالی شدن و نوآوری را که می تواند محصولات جدید به بازار عرضه کند را با اشتیاق نپذیرند، فرصت عظیم تجارت های آنها رو به زوال خواهد کرد و رقبای جدید بازار از بیرون صنعت جایگزین قدیمی ها خواهند شد.
در ادامه این گزارش آمده است: استفاده از راه حل های تکنولوژیکی شاهد یک روند افزایشی با شیب تند است، این راه حل ها نیازهای در حال تغییر مشتریان را که از طریق استارپ آپ ها یا شرکت های نوپا تکنولوژیکی به بازار معرفی می شوند، مورد خطاب قرار می دهند. مزیت استراتژیک این شرکت ها این است که تکنولوژی و سرمایه را از خارج از صنعت به ارمغان می آورند.
وی در ادامه توضیح می دهد، بازیگردانان سنتی مجبور خواهند بود تکامل یافتن را یاد بگیرند، به طوری که با تهدیدات از سوی اختلال گران بیرون از صنعت مبارزه کنند. به این منظور، سرمایه گذاری قابل توجهی در استخدام پرسنل و تغییر ذهنیت مالکان تجارت ضروری به نظر می رسد.
اسمیت در پایان به تلاش کشتیرانی مرسک در این رابطه اشاره کرد وگفت: به منظور فراهم کردن بستر برای پذیرش تغییراتی که دیجیتالی شدن به همراه خواهد آورد و در عین حال برای فرصت جویی از تکنولوژی مدرن، کشتیرانی مرسک خود را مشغول به استخدام و بکارگیری افراد حرفه ای در زمینه فناوری اطلاعات IT کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار