۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

پیشتازی دی پی ورلد در مدیریت حجم جابه جایی کانتینر

ترمینال اپراتور دی پی ورلد در 9 ماه نخست و در ترمینال های کانتینری خود در جهان افزایش 10 درصدی را تجربه کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۹۷۸
پیشتازی دی پی ورلد در مدیریت حجم جابه جایی کانتینر
به گزارش گروه بین الملل مانا، حجم جابه جایی کانتینری در مقایسه سال به سالِ تمامی ترمینال های کانتینری ترمینال اپراتور دی پی ورلد در 9 ماه نخست با رشد 10 درصدی همراه شد و به 52 میلیون و 300 هزار TEU رسید.
بر اساس این گزارش حجم فروش حاصل از جابه جایی های کانتینری در 9 ماه نخست سال جاری میلادی و در ترمینال های کانتینری دی پی ورلد در سراسر جهان 9.6 درصد افزایش یافت. رشد نرخ در سه ماهه سوم و در مقایسه سال به سال 13.5 درصد و در مقایسه حجم فروش 13.3 درصد افزایش یافت و از رشد سه ماهه دوم پیشی گرفت. در این میان، موسسۀ Drewry برای سال جاری میلادی رشد توان عملیاتی را 5.5 درصد تخمین زده است.
چشم انداز تجارت جهانی همزمان با پیش بینی سازمان تجارت جهانی و اعلام رشد از 2.4 درصد به 3.6 در سال 2017 میلادی به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است. در همین راستا، سه ترمینال اپراتور منطقه ای دی پی ورلد رشد نرخ را در سه ماهه سوم تجربه کردند و از نرخ اعلام شده در سه ماهه دوم نیز پیشی گرفت. این رشد در ترمینال های خاورمیانه، آفریقا، اروپا و آمریکا بیش از پیش به چشم می آمد. امارات متحدۀ عربی توانست در 9 ماه نخست و در مقایسه سال به سال 11 میلیون و 600 هزار TEU کانتینر را جابه جا کند و رشد 4.6 درصدی را ثبت کرد.
در مجموع ترمینال اپراتور دی پی ورلد توانست در 9 ماه نخست و در تمامی ترمینال ها جابه جایی 27 میلیون و 300 هزار TEU را با افزایش 24.2 درصدی ثبت کند.حجم جابه جایی در آسیاپاسفیک و شبه قارۀ هند به موجب یکی شدن با ترمینال Pusan در کرۀ جنوبی و در پایان سال 2016 میلادی افزایش یافت.
در همین راستا رئیس و مدیر اجرایی ترمینال اپراتور دی پی ورلد گفت: بهبود در تجارت جهان در سال جاری میلادی با سرعت خوبی به جلو حرکت کرد و روندی صعودی را در پیش گرفت. بهره مندی از فضای رشد یافتۀ تجارت و سوددهی حاصل برای بازار از سوی ائتلاف های کشتیرانی موجب شد تا تمامی ترمینال های دی پی ورلد در سراسر جهان رشد خود را در بازار ادامه دهند. دی پی ورلد به دنبال به کارگیری استراتژی درست و ظرفیت آبهای عمیق در بازارهای اصلی شاهد رشد نرخ در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بود.
وی افزود: خرسندیم که در سه ماه سوم حجم جابه جایی بار در امارات متحدۀ عربی برخلاف بی ثباتی در منطقه با رشد همراه شد و عملکرد ما در خاورمیانه، آفرسقا، آمریکا و اروپا قدرتمند باقی مانده است.
طی سه ماهۀ سوم 1.5 میلیون TEU به ظرفیت ترمینال 3 بندر جبل علی و 0.5 میلیون TEU به ترمینال Prince Rupert در کانادا افزوده شد که بستر مناسب برای رشد آتی را در بازارهای کلیدی فراهم آورده است.
وی در همین راستا ادامه داد: تلاش خود را مبنی بر رشد فرصت ها در آمریکای لاتین، آفریقا و شبه قارۀ هند که قابلیت رشد ساختاری را دارند، ادامه خواهیم داد.
در پایان این گزارش، مدیر دی پی ورلد گفت: انتظار داریم رشد حجم جابه جایی ها در بازار در مقایسه با رقبا پیشی بگیرد و با توجه به عملکرد عالی تاکنون پیش بینی می کنیم که تمام انتظارات بازار در سال جاری میلادی را برآورده کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار