۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

افزایش چشمگیر ورودگردشگر به قشم در سال جاری

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش ورود گردشگران به جزیره قشم از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این روند رشد توریسم تا پایان سال ادامه داشته باشد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۹۳۵
افزایش چشمگیر ورودگردشگر به قشم در سال جاریمحمد امین جعفری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه هر چه سریعتر توریسم جزیره، هم اکنون با سرعت بیشتری در مقایسه با گذشته نسبت به پیگیری اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیلات سفرهای قشم اقدام می کند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به رشد گردشگری جزیره قشم در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این روند رشد در توریسم جزیره با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.
وی در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: نوروز 96 با وجود بارندگی شدید جزیره انتظار می رفت شرایط آب و هوایی ورود گردشگران به جزیره را کاهش دهد اما برخلاف انتظار شاهد افزایش ورود گردشگر در مقایسه با نوروز سال 95 بودیم.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، دلیل این امر را آماده سازی زیرساختها و امکانات لازم برای سرویس دهی به گردشگران اعلام کرد و اظهار داشت: بدون فراهم کردن امکانات اولیه گردشگران که مهمترین آن اسکان است، نمی توان به ورود گردشگر امیدوار بود.
جعفری به ساخت هشت اکوکمپ توسط سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان یکی از زیرساختهای اصلی برای جذب بیشتر گردشگر اشاره کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این اکوکمپ ها بر اساس مصوبه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در راستای اجرایی کردن پروژه ساخت 18 اکوکمپ در سراسر کشور ایجاد شد.
وی با اشاره به نقش مهم قشم در توسعه توریسم کشور از طریق جذب گردشگران داخلی و خارجی خاطرنشان ساخت: از آنجا که جزیره قشم به عنوان یکی ازمهمترین قطب های طبیعت گردی کشور برای ساخت اکوکمپ معرفی شده بود، لذا بخش اعظم اکو کمپ ها در جزیره قشم مکان یابی شده بود.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: دولت نگاه ویژه ای را در بحث طبیعت گردی و توریسم دریایی نسبت به جزیره قشم دارند، لذا در برنامه ریزی های کلان توسعه توریسم کشور، همواره جزیره قشم از جایگاه خاصی برای جذب گردشگر برخوردار است.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، با همت سازمان منطقه آزاد قشم و سرمایه گذاری بخش خصوصی تعداد هشت اکوکمپ سال گذشته در جزیره قشم ایجاد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
جعفری اذعان داشت: بخشی از اعتبارات لازم برای ایجاد اکوکمپ ها با پرداخت تسهیلات بانکی از سوی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تامین شد.
وی با اشاره به اینکه در این اکوکمپ ها انواع خدمات گردشگری اعم از اقامتی و خدماتی و تفریحی به گردشگران علاقه مند ارائه خواهد شد، اظهار داشت: سازه های این اکوکمپ ها با بهره گیری از متریال بومی منطقه ایجاد شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، اذعان داشت: هر یک از اکوکمپ ها، ظرفیت پذیرش حداقل 70 گردشگر را دارا هستند.
به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، این میزان افزایش ظرفیت اقامتی در جزیره قشم با ایجاد اکوکمپ ها، ارزش بسیار زیادی برای اسکان گردشگران و طبیعت گردان به ویژه در ایام پیک سفر و تکمیل ظرفیت هتل ها و هتل آپارتمان ها دارد.
جعفری تاکید کرد: وجود اکوکمپ هایی که ایجاد آنها از قبل تدارک دیده شده بود، باعث شد تا در ایام نوروز شاهد رفع بخشی از مشکل اسکان گردشگران ورودی به جزیره باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار