۲۶ شهريور ۱۴۲۰ - ۱۸:۴۳

برگزاری اجلاس کمیته بین المللی آبزی پروری در ایتالیا

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از حضور نماینده کشورمان در اجلاس کمیته بین المللی آبزی پروری ایتالیا در آبان ماه امسال خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۹۰۸
برگزاری اجلاس کمیته بین المللی آبزی پروری در ایتالیاحسینعلی عبدالحی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اجلاس کمیته بین المللی آبزی پروری هر دو سال یکبار به میزبانی یکی از کشورهای عضو برگزار می شود.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: امسال نیز این اجلاس با حضور نماینده ای از کشورمان در شهر رم ایتالیا برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: میزبانی ایتالیا در حالی است که پیش از این قرار بود ایران به نظر فائو، به عنوان نهمین کشور میزبان برگزاری این اجلاس انتخاب شده بود که بنا به دلایلی این امر محقق نشد.                                                                              
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران بیان داشت: این اجلاس با حضور ۲۰۰ شرکت خارجی و نیز مسئولان شیلات کشور های عضو از اول آبان تا چهارم آبان ماه برگزار خواهد شد.                                                                                          
به گفته عبدالحی، از ابتدای شکل گیری این کمیته بین المللی در زمینه آبزی پروری تا کنون هشت اجلاس به میزبانی کشورهای هند، نروژ، روسیه، برزیل، شیلی، آفریقای جنوبی و تایلند برگزار شده است که امسال شاهد برگزاری نهمین اجلاس خواهیم بود.                        
وی با اشاره به اینکه حضور ایران در این اجلاس از اهمیت بالایی برخوردار است، اذعان داشت: این امر تعاملات بین‌المللی میان ایران و کشورهای دیگر را افزایش می‌دهد و باعث معرفی ایران به سایر کشورهای جهان در حوزه آبزی پروری خواهد بود.                                                  
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران عنوان کرد: در این اجلاس سیاست های کلان توسعه آبزی پروری دنیا که توسط فائو برنامه ریزی شده است، اعلام می شود.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، همچنین در اجلاس کمیته بین المللی آبزی پروری، مسائلی همچون امنیت غذایی، توسعه پایدار آبزی پروری، اعلام قوانین و مقررات جدید در زمینه آبزی پروری، آبزی پروری مسئولان و ... مطرح می شود.                                                              
وی در ادامه گفته های خود از ادامه پیشرفت پروژه های پرورش ماهی دریایی در قفس خبر داد و گفت: هم اکنون سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال نصب قفس و یا شروع پرورش در آبهای دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس هستند.                                                                      
به گفته معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، تاکنون تعداد زیادی پروانه بهره برداری از قفس های پرورش ماهی در سازمان شیلات ایران به ثبت رسیده که نشان از رونق گرفتن این بخش از آبزی پروری و استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی در کشورمان است.          
عبدالحی اذعان داشت: هم اکنون در آبهای شمال و جنوب تعداد بسیار زیادی قفس جهت پرورش ماهی در دریا نصب شده اند.       
وی خاطرنشان ساخت: شرکت نروژی با مشارکت سرمایه گذار ایرانی بیش از هزار قفس پرورش ماهی دریایی در نزدیکی بندر آفتاب نصب کرده است.
عبدالحی به ایجاد مرکز تامین بچه ماهی دریایی در کلاردشت استان مازندران نیز اشاره کرد و گفت: تاسیس این مرکز در راستای تامین بچه ماهی مورد نیاز برای پروژه های پرورش در قفس برای پرورش دهندگان بسیار حائز اهمیت است.                                                                 
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، همچنین از حمایت سازمان حفاظت محیط زیست از پرورش ماهی در قفس خبر داد و اذعان داشت: از آنجا که از گونه های بومی مناطق جهت پرورش در قفس استفاده می شود، لذا این پروژه های پرورشی با محیط زیست دریاها منافاتی ندارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار