۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

افتتاح فاز یک بندر شهید بهشتی با ورود کشتی حامل گندم

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار ویژه چابهار از افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی و شروع عملیات ترانزیت کالا از ھند به افغانستان با ورود نخستین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان در آینده نزدیک خبرداد.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۶۸۶۶
افتتاح فاز یک بندر شهید بهشتی با ورود کشتی حامل گندمایوب درویشی در گفتگو با خبرنگار مانا در چابهار اظهار داشت: به زودی با ورود نخستین کشتی حامل محموله 100هزارتنی گندم اهدایی هند به افغانستان فاز اول بندر شهید بهشتی افتتاح می شود.
وی بابیان اینکه با این محموله ترانزیت کالا از هند به افغانستان رسما آغاز خواهد شد، افزود: چابھار در مقایسه با بندرعباس 90کیلومتر و در مقایسه با بندر کراچی 700 کیلومتر به مرکز افغانستان نزدیک تر است و این فرصت را براى بازرگانان افغانستان فراھم می‌کند که نسبت به بنادر دیگر اموال خود را 20 درصد زودتر صادر کنند.
به گفته معاون استاندار سیستان وبلوچستان در مراسم افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی سران عالی رتبه کشوری و سفرای کشورهای هند و افغانستان حضور خواهند داشت.
درویشی تصریح کرد: محموله 100هزارتنی گندم اهدایی در قالب 35هزارکانتینر در مدت دوماه و در دومرحله به افغانستان منتقل خواهد شد.
وی با بیان اینکه این محموله بیش از هزارفرصت شغلی ایجاد خواهد کرد، گفت:برای حمل این مقدار کانتینر روزانه حداقل 100 کامیون در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک تردد خواهند کرد.
به گفته فرماندار ویژه چابهار محموله گندم اهدایی آغازی برای ترانزیت دیگر کالای صادراتی هند به کشورهای آسیای میانه هم‌چون ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار