۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

افزایش شناگاه های تحت پایش میکروبی در سال آینده

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش شناگاه های تحت پایش میکروبی در سال آینده خبر داد و گفت: این امر اقدامی مهم در راستای شناسایی هر چه بیشتر تعداد شناگاه های آلوده به میکروب محسوب می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۸۵۶
افزایش شناگاه های تحت پایش میکروبی در سال آیندهضیاء الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: پایش میکروبی شناگاه های شمال و جنوب کشور طی دو سال گذشته از مجموع 135 شناگاه کشور در 42 شناگاه توسط کارشناسان محیط زیست دریایی استان های ساحلی انجام شده است.                  
مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی های انجام شده با وزارت کشور، از سال آینده شناگاه هایی که تحت پایش میکروبی قرار می گیرند، افزایش خواهد یافت.
وی با تاکید بر ضرورت شناسایی هر چه سریعتر شناگاه های آلوده به میکروب، خاطرنشان ساخت: به این ترتیب کنترل بیشتری بر سواحل آلوده به میکروب توسط محیط زیست ایجاد خواهد شد و از شنای گردشگران در این امکان جلوگیری به عمل خواهد آمد.
الماسی با اشاره به اینکه پایش آلودگی های میکروبی سواحل کشور چند سالی است که به صورت سالیانه انجام می شود، گفت: سواحل شمالی آلودگی میکروبی به مراتب بیشتری در مقایسه با سواحل جنوبی دارند که دلیل این امر به میزان شوری آب، رطوبت و تابش نور خورشید مربوط می شود.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: برخی فعالیت های انسانی اعم از صنعتی و کشاورزی موجب آلوده شدن شناگاه ها شده که از این رو مکان یابی جدید آنها با همکاری وزارت کشور در حال انجام است.                                          
وی یادآور شد: همچنین برخی آلودگی‌های دریایی با منشا فعالیت‌های نفتی، فلزات سنگین، آلودگی‌های ناشی از پساب‌های انسانی و آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های کشاورزی باعث آلودگی شناگاه ها به ویژه در نوار ساحلی شمال کشور شده است.                                                                
مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان ساخت: به همین منظور اقدامات موثری در راستای کاهش آلودگی شناگاه ها و نیز آگاهی دادن به عموم مردم در این خصوص در حال انجام است.                                                              
الماسی با اشاره به ضرورت معرفی شناگاه های آلوده به عموم گردشگران ورودی به نوار ساحلی شمال و جنوب کشور، عنوان کرد: همچنین بررسی میزان آلودگی و منشا یابی این آلودگی ها در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است و به صورت جدی پیگیری می شود.                 
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست به آغاز پروژه نصب پرچم های زرد و آبی در شناگاه های کشور اشاره کرد و گفت: این امر اقدامی مهم در راستای معرفی شناگاه های سالم به مردم محسوب می شود که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد تکمیل آن در تمام شناگاه های کشور باشیم.                         
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: این امر با همکاری تنگاتنگ وزارت بهداشت، وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست در حال پیگیری است.                                                                        
وی با اشاره به اینکه شناسایی و معرفی شناگاه های سالم به تنهایی از عهده سازمان حفاظت محیط زیست برنمی آید، اذعان داشت: در این راستا وزارت بهداشت و وزارت کشور می توانند نقش بزرگی در عملیاتی شدن این پروژه ایفا کنند.                                        
به گفته الماسی گزارش آلودگی های شناگاه های کشور در وزارت بهداشت تحلیل و به طور دقیق مشخص می شود که چه شناگاه هایی با آلودگی مواجه هستند.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بعد از طی این مراحل، شناگاه های آلوده به میکروب به وزارت کشور معرفی می شوند.
برچسب ها: شناگاه
ارسال نظرات
آخرین اخبار