۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

وضعیت آلودگی شناگاه های موقت شمال کشور بهبود می یابد

مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از بهبود وضعیت آلودگی شناگاه های موقت شمال کشور خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۸۵۴
وضعیت آلودگی شناگاه های موقت شمال کشور بهبود می یابدضیاء الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس پایش آلودگی میکروبی شناگاه های نوار ساحلی شمال کشور، علاوه بر شناگاه های دائمی، آلودگی تعدادی از شناگاه های موقت نیز مسجل شده است.                                                                                               
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: نتایج این بازرسی ها از وضعیت آلودگی شناگاه ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت کشور به طور مرتب اعلام می شود.                                                                             
وی بیان داشت: تعدادی از این شناگاه ها با توجه به قرارگیری موقعیت آنها در مجاورت رودخانه ای که آلودگی زیادی را به همراه دارد، دائما در معرض آلودگی قرار دارند.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، وضعیت سرویس بهداشتی، نحوه جمع آوری پسماند و نحوه تخلیه فاضلاب شناگاه ها را از جمله مهمترین مواردی دانست که از سوی کارشناسان محیط زیست در راستای تعیین میزان آلودگی شناگاه مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست،اذعان داشت: این شناگاه های موقت نیز باید نسبت به رفع آلودگی های موجود اقدامات لازم را انجام دهند تا مجوز فعالیت در سال آینده برای آنها صادر شود.                                          
الماسی اذعان داشت: در راستای بهبود وضعیت آلودگی شناگاه های موقت شمال کشور، نام این شناگاه ها به وزارت کشور نیز اعلام شده است.
وی با بیان اینکه برنامه های پایش میکروبی در نوار ساحلی شمال و جنوب در سال های اخیر به طور منظم دنبال شده است، گفت: بررسی ها حاکی از وجود آلودگی های میکروبی در تعدادی از شناگاه های دائمی و موقت فعال در شمال کشور است.                                  
وی خاطرنشان ساخت: بر اساس پایش های انجام شده برخی از شناگاه های آلوده در طرح های سالم سازی دریا که دارای مجوز از وزارت کشور هستند، قرار گرفته اند.
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: بنابراین گردشگران با اطمینان خاطر و بدون آگاهی از آلوده بودن این شناگاه ها در این مناطق اقدام به شنا می کنند.
الماسی اظهار داشت: تاکنون سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به تعطیلی تعدادی از شناگاه های آلوده در نوار ساحلی شمال کشور به ویژه استان مازندران، اقدام کرده است.
وی بیان داشت: همچنین به شناگاه هایی که از آلودگی بسیار زیادی برخوردار هستند نیز تذکرات لازم برای رفع آن و تلاش برای کاهش آلودگی داده شده است که در صورت عدم توجه و رسیدگی لازم این شناگاه ها نیز به زودی تعطیل خواهند شد.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: شناگاه های آلوده به میکروب اکثراً در مصب رودخانه های ورودی به دریا واقع شده اند.
وی اذعان داشت: همچنین تعدادی از طرح های سالم سازی دریا واقع در نوار ساحلی شمال کشور درست در مجاورت فاضلاب های ورودی به دریا قرار گرفته اند که همین امر باعث ایجاد آلودگی بسیار چشمگیری در این مکان ها شده است.                              
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست یکی دیگر از دلایل آلودگی میکروبی شناگاه ها را عدم جمع آوری صحیح زباله در ساحل عنوان کرد و گفت: دپوی پسماندها و زباله ها در نزدیکی شناگاه ها نیز از موجبات اصلی به وجود آمدن آلودگی میکروبی است.
مدر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به عدم جمع آوری فاضلاب چشمه های توالت برخی طرح های سالم سازی دریا اشاره کرد و گفت: همین عامل باعث شده که ساحل آن منطقه با بحران جدی در خصوص آلودگی میکروبی مواجه باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار