۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

مشارکت فرانسه و استرالیا در شیلات ایران

دو شرکت بزرگ تکثیر بچه ماهیان مورد نیاز برای پرورش ماهی در قفس در قشم و بوشهر با مشارکت و سرمایه گذاری فرانسوی ها و استرالیایی ها مدیریت می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۸۳۴
مشارکت فرانسه و استرالیا در شیلات ایران قائم مقام سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: مرکز تکثیر بچه ماهی در قشم یکی از بزرگترین مراکز تکثیر کشور محسوب می شود.
سیف الله حقیقی با اشاره به اینکه این مرکز تکثیر با مشارکت سرمایه گذاران فرانسوی فعالیت می کند، بیان داشت: این مرکز برای تکثیر بچه ماهی، مولد مورد نیاز را از خارج کشور و به طور عمده از فرانسه وارد و تکثیر می کند.
مجری طرح پرورش ماهی در قفس یادآور شد: در این مرکز تکثیر انواع گونه های بچه ماهی از جمله فیش ماهی، سیبس، سیبرین، سه کلا و سایر گونه های بومی منطقه تکثیر می شود.
وی همچنین اذعان داشت: در صورتی که این مرکز تکثیر فعال در قشم بتواند، مولد مورد نیاز برای تکثیر بچه ماهی را نیز تولید کند و از واردات بی نیاز شود، بدون شک شاهد توسعه چشمگیری در بخش پرورش ماهی در قفس خواهیم بود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اضافه کرد: همچنین مرکز تکثیر دیگری نیز در استان بوشهر با مشارکت سرمایه گذاران کشور استرالیا فعالیت دارد
وی با اشاره به گستردگی فعالیت های این شرکت تکثیر، گفت: سال گذشته 10 میلیون قطعه بچه ماهی سیبس در این مرکز تکثیر و در بین پرورش دهندگان توزیع شد.
حقیقی متذکر شد: این شرکت نیز به طور عمده مولد مورد نیاز خود برای تکثیر بچه ماهی را از کشور استرالیا تامین می کند.
وی در ادامه گفته های خود بیان داشت: کشور نروژ در امر پرورش ماهی در قفس در دنیا پیشرو است و ما نیز در راستای انجام مطالعات  توسعه پرورش ماهی در قفس از نظرات کارشناسان این کشور بهره مند شده ایم.
قائم مقام سازمان شیلات ایران بیان داشت: هم اکنون نیز شاهد حضور سرمایه گذارانی از کشور نروژ برای اجرای طرح های پرورش ماهی در آبهای جنوبی و شمالی کشور هستیم.
به گفته وی، عمده تجهیزات لازم برای پرورش ماهی در قفس از کشور نروژ تامین می شود و همین امر باعث شده تا مراودات با مسئولان شیلاتی و نیز سرمایه گذاران آن در خصوص مباحث مربوط به پروش ماهی در قفس افزایش یابد.
وی همچنین از حضور سرمایه گذاران فرانسوی برای اجرای پروژه های پرورش ماهی در قفس خبر داد و گفت: فرانسوی های نیز بیشتر در امور مربوط به تامین بچه ماهی فعالیت می کنند.
حقیقی، سرمایه گذاران یونانی را از دیگر سرمایه گذاران خارجی عنوان کرد که در همکاری با سرمایه گذاران ایرانی در زمینه پرورش ماهی در قفس فعالیت می کنند.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد: بدون شک حضور سرمایه گذاران خارجی در کنار سرمایه گذاران داخلی می تواند در توسعه هر چه بیشتر این صنعت نقش مهمی ایفا کند.
حقیقی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در طرح های پرورش ماهی دریایی در قفس، سود مناسبی را عاید سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد کرد، گفت: تا کنون شاهد استقبال چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی از این پروژه ها بوده ایم و امیدواریم این امر همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار