۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

آسیایی‌ها به دنبال توسعه ارتباطات چند وجهی در منطقه

معاون نخست وزیر سنگاپور اعلام کرد: اعضای آسیایی به دنبال استانداردهای یکپارچه‌ای در سیستم حفاظتی بنادر هستند.
نویسنده: الهام قربانی
کد خبر: ۷۶۸۱۹
آسیایی‌ها به دنبال توسعه ارتباطات چند وجهی در منطقهبه گزارش خبرگزاری مانا، انجمن ملل آسیای جنوب شرقی به دنبال توسعه شبکه حمل‌ونقل یکپارچه شامل حمل‌ونقل هوایی، زمینی و دریایی بین کشورهای عضو این انجمن است.
تئوچی چیان در افتتاحیه نشست سال 2017 وزرای حمل‌ونقل آسیا با اشاره به اینکه اعضای آسیایی به دنبال استانداردهای یکپارچه‌ای در سیستم حفاظتی بنادر هستند، گفت: می‌توان ارتباط درون منطقه‌ را افزایش و حمل‌ونقل فرامرزی کالا و مسافران را به صورت نامشهود توسعه داد.
وی با اشاره به تصویب توافق کشورهای عضو مبنی بر راه‌اندازی منطقه آزاد هوایی آسیایی در سال 2016 تصریح کرد: تلاش‌هایی برای ایجاد مسیرهای دریایی جدید صورت گرفت و سرویس رو رو در آوریل آن سال بین فیلیپین و اندونزی راه‌اندازی شد.
تئوچی چیان همچنین تأکید کرد: پیشرفت‌هایی در بخش حمل‌ونقل زمینی صورت گرفته و ازآن جمله می‌توان به پروژه‌هایی چون خط ریلی بین سنگاپور و کونمینگ چین و پروژه‌های خط ریلی تندرو در تایلند، مالزی، سنگاپور و اندونزی اشاره کرد.
در حال حاضر این همکاری منطقه‌ای تمایل دارد تا نوآوری‌هایی را در بازار کشتیرانی و صنعت هوایی ASSM (بر اساس توافق ASEAN Open Sky) ایجاد کند. در این راستا از منظر دریایی در نظر دارد ظرفیت 47 بندر برگزیده (شامل بنادر سنگاپور و مالزی) را افزایش داده تا موجب کاهش 40 درصدی هزینه‌ها و تسهیل بیش از پیش تجارت منطقه‌ای و درون آسیایی شود.
علاوه بر این، انجمن فوق در نظر دارد که شبکه حمل‌ونقل آبی یکپارچه‌ای را در مسیر کامبوج، لائوس، میانمار و ویتنام ایجاد کند.
تئو چی چیان اظهار کرد: اقدامات ابتکاری همچون توافق ASSM به همراه تلاش‌ها برای آزادسازی حقوق ترافیک هوایی کمک خواهد کرد که ارتباط هوایی و دریایی توسعه پیدا کند و جابجایی آزادانه کالا، انسان‌ و خدمات در کشورهای آسیایی تسهیل شود.
وی همچنین اشاره کرد که ملت‌های عضو بر روی موضوع زنجیره‌های لجستیکی یکپارچه و بهبود دسترسی به بازارهای آن سوی مرزها کار می‌کنند، که یکی از این مسائل یکسان‌سازی استانداردهای مربوط به امنیت بنادر برای کاهش هزینه‌های مربوط به مشتریان است.
معاون نخست وزیر سنگاپور در ادامه افزود: این مسائل اغلب به چشم نمی‌آید اما بسیار در کسب‌وکارها مؤثر است چرا که در صورت بهبود می‌توانند حمل‌ونقل کالاها را تسهیل کنند و هزینه‌های لجستیکی را در مناطق آسیایی کاهش دهند.
بندر سنگاپور خود بخشی از همکاری بین شرکت‌های شِل، مرسک لاین، MSC و CMA CGM و بنادر گوتنبرگ، هوستون، آلگسیراس، بوستون، روتردام و نینگبو-ژوشان است. این بندر از سال 2014 در اقدامی بی سابقه به تدریج استانداردسازی اطلاعات بندری را در سطح جهانی به صورت آزمایشی اجرا کرد تا به این ترتیب عملیات بندری و عملیات کشتی‌ها را بهینه‌سازی کرده و ناکارآمدی‌های ناشی از عدم تطابق بین عملیات بنادر مختلف را کاهش دهد.
بندر روتردام در ماه سپتامبر 2017 اعلام کرد: این بندر اولین بندری بوده که استانداردهای بین‌المللی را برای اطلاعات بنادر به کار برده و نتیجه آن همکاری درازمدت بین‌المللی بین همه صنایع مرتبط مشارکت کننده بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار