۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی:

70 درصدگاز مصرفی کشور از پارس جنوبی تولید می‌شود

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با اجرای طرح‌های تدوین شده و با تلاش متخصصان داخلی تولید گاز از فازهای پارس جنوبی افزایش یافت.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۶۷۷۳
70 درصدگاز مصرفی کشور از پارس جنوبی تولید می‌شودبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مسعود حسنی در نشست هم اندیشی در منطقه پارس جنوبی، با اشاره به نقش مهم این شرکت در تولید پایدار گاز گفت: سهم تولید پارس جنوبی از گاز کشور در سال گذشته برابر 64 درصد بوده که این میزان در 6 ماهه ابتدای سال جاری به 70 درصد افزایش یافته است.
حسنی در ادامه به افزایش تولیدات مجتمع در سال 95 اشاره کرد و گفت: حجم تولیدات مجتمع در سال جاری نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.
وی افزود: در سال 95 میزان تولید اتان 42 درصد و تولید بوتان 5.5 درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش داشته است.
حسنی تصریح کرد: در سال گذشته همچنین تولید گوگرد حدود 31 درصد، تولید کاندنسیت بیش از 14 درصد رشد داشته است.
به گفته مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی این نرخ رشد برای میزان گاز شیرین تولیدی مجتمع برابر 22 درصد بوده و گاز ترش مجتمع نیز شاهد افزایش تولید چهاردرصدی بوده است.
وی در ادامه به کاهش چشمگیر فلرینگ در فازهای یک تا 10 اشاره کرد و گفت: حجم گازهای ارسالی به فلر از دو هزار 900 میلیون متر مکعب در سال 1378 به 400 میلیون مترمکعب در سال 95 رسیده و این روند در سال جاری نیز کاهش داشته است.
به گفته حسنی؛ با توجه به بهره برداری از پالایشگاه های ششم تا دهم در سال های اخیر، مجتمع گاز پارس جنوبی برای کاهش میزان فلرینگ این پالایشگاه ها برنامه ریزی کرده و در دوسال آینده میزان فلرینگ این پالایشگاه ها نیز به شدت کاهش می یابد.
مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی در بخش دیگری از گزارش خود برتوجه به موضوعات اقتصادی در مدیریت پالایشگاه ها تأکید کرد و گفت: امروز مجتمع گاز با تعریف و انجام یک مطالعه در بخش اقتصادی و خدماتی، ترکیب هزینه ها و قیمت تمام شده محصولات خود را مشخص کرده است.
به گفته وی؛ قیمت تمام شده محصولات مجتمع به تفکیک پالایشگاه برای تمام محصولات مشخص شده که این موضوع کمک شایانی در اداره سیستم و اتخاذ تصمیم های مدیریتی می کند.
برچسب ها: پارس جنوبی گاز
ارسال نظرات
آخرین اخبار