۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

10 هزار صیاد، صید ماهیان دریای خزر را آغاز کردند

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر توسط 10 هزار صیاد فعال در استان های شمالی کشور خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۷۵۵
10 هزار صیاد، صید ماهیان دریای خزر را آغاز کردندمختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: صید ماهیان استخوانی دریای خزر در سه استان گلستان، گیلان و مازندران آغاز شده است.      
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: بر اساس آمار اعلام شده، در مجموع سه استان شمالی کشور 120 شرکت تعاونی صیادی پره امسال در صید ماهیان استخوانی دریای خزر شرکت خواهند کرد.                                                                                                                                         
وی بیان داشت: از تعداد 120 شرکت تعاونی پره، 54 تعاونی به استان مازندران، 51 تعاونی به استان گیلان و 17 تعاونی به استان گلستان اختصاص دارد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اظهار داشت: حدود 10 هزار صیاد استان های شمالی در قالب تعاونی های صید پره به صید ماهیان استخوانی دریای خزر خواهند پرداخت.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی شیلات ایران در خصوص زمان اتمام صید ماهیان استخوانی در دریای خزر گفت: به منظور بررسی ذخایر ماهیان استخوانی به طور مرتب گشت های تحقیقاتی انجام خواهد شد و با برگزاری جلسات کمیته مدیریت صید، زمان نهایی اتمام صید در سه استان شمالی مشخص خواهد شد.           
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در ادامه گفته های خود در خصوص صید ماهیان دریای خزر تاکید کرد: صید ماهیان استخوانی معمولاً هر ساله از دهم مهر آغاز و تا 15 فرودین ماه سال بعد آن ادامه خواهد داشت.                                                                                                                                   
وی تاکید کرد: بر اساس گشت های تحقیقاتی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، بر طبق شاخص های زیستی و آماری زمان پایان صید اعلام می شود.
آخوندی بیان داشت: هدف اصلی سازمان شیلات ایران کمک به جامعه صیادی برای برداشت حداکثر میزان ماهی همراه با صید پایدار است. 
وی خاطرنشان ساخت: زمان دقیق اتمام صید نیز ممکن است بنا به انجام گشت های تحقیقاتی چند روز زودتر یا دیرتر از 15 فرودین ماه به اتمام رسد.
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران تاکید کرد: در دریای خزر بالغ بر 15 گونه ماهی استخوانی زیست می کنند که در این میان هر ساله سه گونه ماهیان سفید، کفال و کپور بیشترین میزان صید ماهیان استخوانی را در سه استان ساحلی به خود اختصاص می دهند.                                              
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران ، با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع پنج هزار و 300 تن انواع ماهیان استخوانی در سه استان شمالی صید شد، گفت: این آمار کاهش سه درصدی در صید ماهیان استخوانی را نشان می داد.                                                                                 
آخوندی ادامه داد: طبق آمار اخذ شده سال گذشته شاهد کاهش 21 درصدی صید ماهی سفید و افزایش 68 درصدی کفال ماهیان در آبهای دریای خزر بودیم که در مجموع این آمار، صیددریای خزر با 3 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن به اتمام رسید.                                                                                                                       
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر بررسی آمار صید سالهای گذشته نشان می دهد که صید ماهیان استخوانی در سال 94 در مقایسه با صید این گونه ماهیان در 20 سال گذشته بسیار ضعیف بوده به طوری که صید ماهیان استخوانی در سال 94 در مقایسه با سال 93 با کاهش 35 درصدی همراه بوده است.
برچسب ها: صیاد دریای خزر
ارسال نظرات
آخرین اخبار