۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

ورود سالانه 90میلیون متر مکعب فاضلاب به کارون

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از ورود سالانه 90میلیون متر مکعب فاضلاب به رودخانه کارون خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۷۳۰
ورود سالانه 90میلیون متر مکعب فاضلاب به کارون
صادق حقیقی پور در گفتگو با خبرنگار مانا با ابراز نگرانی از روند رو به افزایش ورود فاضلاب به کارون افزود: آلودگی کارون ، به مرحله ای رسیده که امکان برداشت آب آشامیدنی از این رودخانه بخصوص برای شهرهای آبادان وخرمشهر وجود ندارد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این میزان فاضلاب بدن تصفیه وارد کارون می شود ضرورت احداث تصفیه خانه فاضلاب در جوار کارون و جمع آوری فاضلاب را مورد تاکید قرار داد.
وی وضعیت زیست محیطی رودخانه های خوزستان بخصوص کارون را خطرناک و نگران کننده خواند وافزود: روند کاهش آورد آب کارون و شوری آن در سال های اخیر نیز مایه نگرانی است.
حقیقی پور با بیان اینکه اجرای طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی ایران وضعیت کارون را بدتر از وضعیت فعلی خواهد کرد افزود: وضعیت زیست محیطی آب های رودخانه ای استان خوزستان به گونه ای است که ناچارهستیم ازمناطق بالاتر دست ، آب را به شهرهای آبادان و خرمشهرانتقال دهیم.
وی با اشاره به اینکه پیشروی آب دریا (خلیج فارس)به هنگام مد ، یکی دیگر از مشکلات تامین آب از محل رودخانه کارون است، عنوان کرد و افزود: آلودگی و بحران زیست محیطی آبهای سطحی خوزستان به گونه ای است که در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.
کارون که به مثابه شاهرگ حیاتی استان خوزستان است پس از عبور از مناطق مرکزی استان در خرمشهر به اروندرود ملحق شده و از آنجا راهی خلیج فارس می شود.
شوری آب ، کاهش عمق ، آلودگی زیست محیطی ، ورود فاضلاب به آن ، کاهش آورد آب و برداشت بی رویه آب ، از چالش های مهم رودخانه کارون است.
تا سال 1320 کشتیرانی در کارون رونق خاصی داشت و محموله های وارداتی از طریق این آبراه در اهواز تخلیه می شد. 
برچسب ها: کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار