۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

درآمد 121 میلیون دلاری صادرات آبزیان در سال جاری

دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از صادرات 39 هزار تن انواع آبزیان به بازارهای هدف طی پنج ماهه نخست امسال خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۷۰۷
درآمد 121 میلیون دلاری صادرات آبزیان در سال جاریعلی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده طی پنج ماهه نخست امسال، 39 هزار تن انواع آبزیان به بازارهای هدف صادر شده است.
دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران ادامه داد: این میزان صادرات انواع آبزیان به ارزش 121 میلیون دلار صورت گرفته است.
وی خاطرنشان ساخت: این آمار اعلام شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی با 19 درصد رشد همراه بوده است.
این فعال بخش خصوصی در صنعت شیلات ایران عنوان کرد: همچنین طبق آمار اخذ شده، میزان درآمد ناشی از صادرات آبزیان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از 28 درصد افزایش برخوردار بوده است.                                                                                                  
خدایی با اشاره به اینکه محصولات آبزی ایران در دنیا بسیار پرطرفدار است، اظهار داشت: مهمترین اقلام صادر شده از آبزیان شامل ماهی مرکب، ماهی یال اسبی و سایر ماهیان حرام گوشت، میگو، خاویار و مقداری نیز ماهی پرورشی بوده است.                                    
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران بیان داشت: همچنین کنسرو ماهی، پودرماهی و قزل آلا از دیگر محصولات صادراتی آبزیان کشور محسوب می شوند.
وی به افزایش صادرات خاویار امسال در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: افزایش خاویار حاکی از نتیجه بخش شدن اهداف کلان شیلات کشور در راستای پرورش ماهیان خاویاری است.                                                                                
افزایش 123 درصدی صادرات میگوی پرورشی                                                   
وی در ادامه گفته های خود در باره صادرات میگوی پرورشی در سال جاری گفت: بر اساس آمار اخذ شده از ابتدای برداشت میگوی پرورشی در استان های تولید کننده، تا کنون دو هزار و 300 تن از این میگوها به بازارهای هدف صادر شده است.                      
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات میگو افزود: سال گذشته در همین زمان شاهد صادرات هزار و 40 تن میگوی پرورشی بودیم.
این فعال بخش خصوصی در صنعت شیلات ایران، اذعان داشت: این آمار حاکی از افزایش 123 درصدی صادرات میگوی پرورشی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
به گفته خدایی، با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از افزایش حدود سه هزار تنی تولید میگوی پرورشی امسال در مقایسه با تولید سال گذشته، انتظار می رود صادرات این محصول با ارزش امسال نیز با افزایش بیشتری همراه باشد.                                                                        
وی یادآور شد: سال گذشته از مجموع 22 هزار تن میگوی پرورشی تولید شده، 20 هزار تن میگو به بازارهای هدف صادر شده بود.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران تاکید کرد: محصولات آبزی ایران به طور عمده به کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند چین و ویتنام، کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات، کشورهای اروپایی و روسیه صادر می شود.                                                          
وی اذعان داشت: امید است با ایجاد بازارهای جدید در کشورهای اروپایی بتوان بیشترین میزان صادرات را به سمت این کشورها در آینده نزدیک سوق داد.
به گفته خدایی در میان کشورهای اروپایی، فرانسه و اسپانیا از تقاضای بیشتری برای خرید محصولات آبزی برخوردار هستند.
این فعال بخش خصوصی در صنعت شیلات ایران، اظهار امیدواری کرد: با پیشبرد برنامه های کلان تدوین شده در راستای افزایش تولید محصولات شیلاتی، شاهد افزایش چشمگیر محصولات آبزی کشور و به دنبال آن افزایش ورود ارز به کشور شویم.
برچسب ها: صادرات میگو شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار