۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

سایه سنگین مازاد ظرفیت بر حمل و نقل کانتینری جهان

تحلیل گران صنعت حمل و نقل کشتیرانی از مازاد ظرفیت سنگین در تجارت کانتینری و در سه ماه پایانی سال جاری میلادی خبر می دهند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۷۰۴
سایه سنگین مازاد ظرفیت بر حمل و نقل کانتینری جهانبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از موسسۀ تحلیلی SeaIntl، صنعت حمل و نقل دریایی درحالی وارد سه ماه پایانی سال جاری میلادی می شود که در کاهش ظرفیت ها در مقایسه با سال های پیشین و همزمان با پایان یافتن فصلِ اوج موفق عمل نکرده است.
بر اساس این گزارش، SeaIntl گفت: در حالی وارد سه ماه پایانی سال جاری میلادی می شویم که انتظار می رود بازار در بخش کانتینری با مازاد ظرفیت روبه رو شود و چشم اندار ظرفیت حاضر خبری از کاهش ظرفیت در سه ماه پایانی و در مقایسه با سال های گذشته نمی دهد.
این گزارش ادامه داد: طی پنج سال گذشته خطوط کانتینری در مسیر آسیا-اروپا و اقیانوس آرام به طور میانگین و در سه ماه پایانی به ترتیب 25 و 67 سفر دریایی را لغو کرده اند.
بر همین اساس، مازاد ظرفیتِ میانگین در مسیر آسیا-اروپای شمالی در بازۀ زمانی سال 2012-2016 میلادی به 6.6 درصد رسید. این درحالی است که در سال جاری میلادی تنها 0.8 درصد از ظرفیت و در سه ماه پایانی استفاده نخواهد شد.
ظرفیت تجارت در مسیر آسیا-کرانۀ غربی آمریکا نیز در سه ماه پایانی 2012-2016 میلادی به طور میانگین 4.5 درصد گزارش شد که نشان می دهد، باید دو سفر دریایی در روز و در سه ماه پایانی سال جاری میلادی کاهش یابد.
ظرفیت تجارت در مسیر آسیا- کرانه شرقی آمریکا در سه ماه پایانی سال جاری در مقایسه با سه ماه سوم 4.1 درصد افزایش می یابد و موسسۀ تحلیلی SeaIntl آن را افزایش بی اساس 21.9 درصدی می خواند. برای کاهش ظرفیت و رساندن آن به رقم مشابه سه ماه پایانی سال 2016 میلادی به طور متوسط باید دو و نیم سفر در هفته کنسل شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار