۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

توقیف شناور قاچاق درمسیر حرکت به هندیجان

ماموران دریابانی خوزستان یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را در مسیر بندر سجافی هندیجان توقیف و محموله آن را ضبط کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۶۸۲
توقیف شناور قاچاق درمسیر حرکت به هندیجان
فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: ماموران دریابانی پاسگاه شناور "خور زهره" در جریان بازرسی از این شناور، 40دستگاه یخچال ، 55دستگاه لباسشویی ، 30دستگاعه تلویزیون و مقادیر لوازم آشپزحانه را که امارات متحده عربی بارگیری شده بود کشف و به نفع دولت مصادره کردند.
سردار سرتیپ عبدالله نظرپور ارزش این محموله قاچاق را بیش از سه میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط چند متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی با بیان اینکه با تشدید مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور از طریق سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس ، قاچاق کالا در این منطقه ناامن شده و با ریسک بسیار بالا صورت می گیرد افزود: تعامل بین بخشی دستگاههای اجرایی در موفقیت بالای مبارزه با کالای قاچاق موثر و راهگشا بوده است.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان بر توانمندسازی اقتصادی ساکنان مناطق و بنادر جنوبی خوزستان با هدف کنترل و ریشه کنی معضل قاچاق تاکید کرد و افزود: تا زمانی که فقر و تنگنای معیشتی در این مناطق وجود داشته باشد انگیزه برای ورود کالای قاچاق بالاست.
مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی امسال بر ریشه کنی معضل قاچاق کالا با هدف صیانت از نیروی کار ایرانی و حمایت از تولیدداخلی تاکید کرده بودند.
استان خوزستان 500کیلومتر ساحل دارد.
برچسب ها: توقیف
ارسال نظرات
آخرین اخبار