۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

ورود ماهانه 300 هزار گردشگر به منطقه آزاداروند با حذف ویزا

با حذف ویزا طی دو ماه آینده، پیش بینی می شود ماهانه 300هزار گردشگر خارجی از منطقه آزاد اروند بازدید کنند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۶۸۱
ورود ماهانه 300 هزار گردشگر به منطقه آزاداروند با حذف ویزا
مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند  در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با توجه به اینکه عملیات فنس کشی و استقرار گیت های ورودی در منطقه آزاد اروند به اتمام رسیده و عملا این منطقه از سرزمین مادری جدا شده شرایط برای ورود گردشگر خارجی بخصوص اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند فراهم شده است.
ابراهیم عچرش با اشاره به مزایا و پیامدهای مثبت حذف ویزا برای اتباع و گردشگران خارجی افزود: با این اتفاق صنعت گردشگری در منطقه آزاد اروند که یکی از اهداف این منطقه بوده است، محقق می شود و شاهد ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در بنادر آبادان و خرمشهر خواهیم بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مراحل قانونی حذف ویزا برای اتباع و گردشگران خارجی در حال انجام و سپری شدن است، افزود: مزیت های نسبی این منطقه، شرایط مناسبی برای جذب گردشگر بخصوص در نیمه دوم سال که شرایط آب و هوایی در جنوب و سواحل خوزستان بهبود می یابد، فراهم می کند.
عچرش، ارزی آوری و زمینه سازی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و آشنایی با مسایل فرهنگی منطقه را از پیامدهای مثبت ورود گردشگران به منطقه آزاد اروند بیان و ابراز امیدواری کرد با عملی شدن این طرح در سال جاری شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و ساخت هتل های جدید در شهرهای آبادان و خرمشهر باشیم.
وی گفت: بخش مهمی از زیربناهای گردشگری منطقه آزاد اروند در چند سال اخیر فراهم شده و فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان و مسیرهای دریایی ورودی به این منطقه نیزمی تواند شریط را ورود گردشگران تسهیل کند.
منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 با تصویب محدوده آن درهیئت دولت، فعالیت خود را در محدوده 170هزارو 500هکتاری شامل بنادر آبادان، خرمشهر، جزیره مینو و بخش هایی در مناطق ساحلی اروندرود آغاز کرد.
با سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به خوزستان در دی ماه 1392، محدوده عملیاتی منطقه آزاد اروند با دو برابر افزایش به بیش از 34هزار هکتار رسید.
هم اکنون منطقه آزاد اروند از طریق مرز زمینی شلمچه و اروندرود با جهان خارج ارتباط دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار