۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
به مناسبت هفته ملی کودک؛

سواحل قشم برای بازی کودکان پویا می شود

مدیر پروژه «قشم جزیره‌ای برای کودکان» گفت: همزمان با هفته ملی کودک (۱۵ تا ۲۱ مهر ماه) سواحل جزیره قشم با اعلام پویش همگانی "ساحلِ پویا" به فضایی برای بازی و یادگیری کودکان تبدیل می شود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۶۶۶۵
سواحل قشم برای بازی کودکان پویا می شود
به گزارش مانا، سید مصیب دریانورد اعلام کرد: کودکان جزیره قشم روز بیستم مهر ماه جاری، در سواحل این جزیره با آب و شِن بازی خواهند کرد.
به گفته وی، براساس ارزیابی های انجام شده با استفاده از استاندارد بین المللی ECERS از مراکز پیش دبستانی یا مهد کودک جزیره قشم، در هر مرکز آموزشی باید امکانات بازی با شِن ویا ( بازی با آب) در فضای درونی و بیرونی فراهم باشد.
مدیر پروژه «قشم جزیره‌ای برای کودکان» معتقد است: کودکان بازی با عناصر طبیعی همچون (شِن، آب و گِل) را بیشتر دوست دارند و از راه این بازی‏ها مطالب و مفاهیم زیادی را می‏ آموزند که موجب رشد مهارت‏ها و توانایی‏های مختلف آنان در خلاقیت، پرورش حواس پنجگانه، افزایش خزانه‌ لغات، رشد و کنترل اعصاب و عضلات و ... می شود.
وی با اشاره به اینکه در سواحل قشم شِن های زرین وجود دارد، افزود: آئین بازی با آب و شِن عصر روز پنجشنبه ۲۰ مهر ماه با هدف رشد، شادابی و یاگیری کودکان و آگاه سازی و استفاده بهینه از نعمت های موجود و با حضور والدین آنان، مربیان و سَمَن ها (فعالان اجتماعی حوزه کودک) در سرتاسر جزیره قشم اجرا می شود.
دریانورد اظهارامیدواری کرد که کودکان در این برنامه و طی چند ساعت بازی با آب و شِن و ساخت سازه های شِنی اوقات خوش و خاطره انگیز همراه با یادگیری را سپری کنند.
وی گفت: والدین کودکان هم می توانند از لحظات ناب بازی کودکانشان در کنار سازه های شِنی عکس و فیلم به یادگار بگیرند و با ارسال عکس های خود به کانال اطلاع رسانی پروژه قشم جزیره ای برای کودکان به آدرس تلگرامی telegram.me/island_for_children در "مسابقه عکس ساحلِ پویا " شرکت کنند.
مدیر پروژه «قشم جزیره‌ای برای کودکان» یادآور شد: پس از انجام مرحله داوری، به بهترین عکس ها با محتوای کودک و سازه شِنی جوایز نفیسی از طرف تیم پروژه قشم جزیره ای برای کودکان اهدا خواهد شد.
جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با امکانات فراوان خدادادی از جمله سواحل زیبا و ماسه های رنگی در جنوب ایران واقع شده است.
برچسب ها: جزیره قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار