۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

افزایش توان شناوری دریابانی/قاچاق کالا، مواد مخدر و سلاح از آبهای هرمزگان

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: افزایش توان و تاکتیک‌های مرزبانی و دریابانی باید متناسب با تهدیدات به‌روز شود و بر این اساس نوسازی ابنیه و شناورها در مجموعه دریابانی استان‌های ساحلی و به خصوص هرمزگان در دستور کار است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۶۶۶۳
افزایش توان شناوری دریابانی/قاچاق کالا، مواد مخدر و سلاح از آبهای هرمزگانبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، سردار قاسم رضایی در سفر به بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان هرمزگان براساس خط مبداء، دارای هزار و 100 کیلومتر مرز آبی و دریایی است اما با توجه به وجود 14 جزیره در این استان بیش از دو هزار و 400 کیلومتر ساحل وجود دارد و دریابانی وظیفه دارد از جزایر و سواحل هم حفاظت کند.
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه استان هرمزگان پس از سیستان و بلوچستان بزرگ‌ترین استان کشور به لحاظ داشتن مرز است و تمامی این موارد بیانگر اهمیت این استان است، افزود: جبران عقب ماندگی‌ها و کمبودهای تجهیزاتی در دستور کار نیروی انتظامی و مرزبانی قرار گرفته و در همین راستا توان و تاکتیک‌های مرزبانی و دریابانی باید متناسب با تهدیدات به‌روز شود.
وی با بیان اینکه بر این اساس نوسازی ابنیه و شناورها در مجموعه دریابانی استان‌های ساحلی و به خصوص هرمزگان در دستور کار است،عنوان کرد: با اجرای دقیق برنامه ششم، شاهد تحول اساسی در مجموعه مرزبانی و به خصوص دریابانی هرمزگان خواهیم بود و در این راستا برنامه‌ریزی شده تا 12 فروند شناور 60 فوتی به دریابانی افزوده شود که عمده آن در هرمزگان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
فرمانده مرزبانی ناجا به وجود تهدیداتی همچون قاچاق کالا، مواد مخدر و سلاح در مرزهای دریایی هرمزگان اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار امسال مبنی بر تولید و اشتغال، مبارزه جدی با قاچاق در دستور کار مرزبانی قرار گرفت و قرارگاه مقداد در این راستا در مرزبانی ناجا تشکیل شد.
سردار رضایی اضافه کرد: مجموع کشفیات قاچاق توسط دریابانی هرمزگان طی شش ماه نخست سال جاری بین سه تا 17 برابر افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تدابیر صورت گرفته مقرر شده مبارزه با قاچاق در سواحل در شش ماه دوم امسال، با محوریت فرماندهی انتظامی هرمزگان صورت گیرد و دریابانی به وظایف مهم خود در عمق مرزهای دریایی بپردازد.
برچسب ها: دریابانی
ارسال نظرات
آخرین اخبار