۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

ساخت پل معلق از بندر ترکمن تا جزیره آشوراده

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از ساخت پل معلق از اسکله بندر ترکمن تا جزیره آشوراده خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۶۶۰
ساخت پل معلق از بندر ترکمن تا جزیره آشوراده
ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: یکی از اهداف مهم استان گلستان، توسعه اقتصادی از طریق گردشگری است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، اظهار داشت: در همین راستا برنامه ریزهای جامعی در زمینه ساخت زیرساختها و تاسیسات و امکانات مرتبط با گردشگری در استان گلستان انجام شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه جاذبه ساحل و دریا همواره برای گردشگران ورودی به استان گلستان به ویژه در فصل تابستان مورد استقبال قرار گرفته است، لذا توسعه توریسم دریایی نیز به عنوان بخش مهمی از توریسم استان در حال پیگیری است.
کریمی در ادامه به وجود زیرساختها و امکانات گردشگری در سواحل بندرگز، بندرترکمن و گمیشان اشاره کرد و گفت: گردشگران می توانند با مراجعه به سواحل این منطقه از جاذبه های ساحلی و دریایی این مناطق بهره مند شوند.
کریمی با اشاره به امنیت شنا کردن در آبهای خلیج گرگان به دلیل مواج نبودن، عنوان کرد: همچنین گردشگرانی که قصد شنا کردن در آبهای آرام خلیج گرگان را داشته باشند می توانند با مراجعه به پلاژ گمیشان از امکانات لازم جهت شنای بانوان و آقایان استفاده کنند.
این مقام مسئول در استان گلستان به پروژه های سرمایه گذاری در زمینه توریستی استان اشاره تصریح کرد: هم اکنون نیز پروژه های سرمایه گذاری بزرگ مرتبط با توریسم دریایی در برخی نقاط ساحلی استان گلستان در حال عملیاتی شدن است.
وی خاطرنشان ساخت: این پروژه های توریسم دریایی با سرمایه گذاری کلان سرمایه گذاران بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه به پروژه توسعه گردشگری جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: تا زمانی که سازمان حفاظت محیط زیست مجوز نهایی را برای ایجاد تاسیسات گردشگری در این جزیره صادر نکند، نمی توانیم در این خصوص اظهار نظری انجام دهیم.
وی بیان داشت: اما با این وجود بهره برداری توریستی از سواحل زیبای بندر ترکمن و جزیره آشوراده همچون سایر سواحل استان، همواره در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان قرار داشته است.
این مقام مسئول در استان گلستان از ساخت پل معلق از اسکله بندر ترکمن تا جزیره آشوراده به عنوان پروژه بزرگ توریستی استان گلستان خبر داد.
کریمی یادآور شد: به این منظور قصد داریم به زودی عملیات مطالعاتی ساخت این پل معلق را آغاز و مجوزهای لازم را برای شروع پروژه اخذ کنیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بر شروع هر چه سریعتر عملیات اجرایی ساخت پل معلق جزیره آشوراده تاکید کرد و بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تا پایان سال جاری عملیات مطالعاتی این پروژه بزرگ به اتمام خواهد رسید.
وی اذعان داشت: با توجه به اینکه معمولاً اتمام پروژه های گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان دو سال بیشتر به طول نخواهد انجامید در نظر داریم پل معلق جزیره آشوراده را نیز بین یک تا دو سال آماده بهره برداری کنیم.
این مقام مسئول در استان گلستان در خصوص اعتبارات لازم برای اجرایی شدن این پروژه گفت: سعی می کنیم با مشارکت تمامی منابع از جمله استانی، ملی و سرمایه گذاری بخش خصوصی، اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه ساخت پل معلق جزیره آشوراده را تامین کنیم.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، این طرح جدید توریستی می تواند گردشگری استان گلستان را به طور فوق العاده ای متحول کند.
وی اظهار امیدواری کرد: بدون هیچ مانع و مشکلی بتوانیم هر چه سریعتر پروژه توریستی پل معلق جزیره آشوراده را به سرانجام رسانیم.
برچسب ها: آشوراده
ارسال نظرات
آخرین اخبار