۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

گلباران محل شهادت شهدای نبردمستقیم باآمریکادرخلیج فارس

محل شهادت شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در آستانه سی امین سالگرد شهادت دریادلان نیروی دریایی سپاه به فرماندهی شهید نادر مهدوی در خلیج فارس گلباران شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۶۶۴۷
گلباران محل شهادت شهدای نبردمستقیم باآمریکادرخلیج فارس
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، در آستانه سی امین سالگرد حماسه خلیج فارس در مبارزه مستقیم با آمریکا محل حماسه شهید نادر مهدوی و همرزمانش در خلیج فارس گلباران شد.
در این مراسم که خانواده شهیدان مبارزه مستقیم با امریکا و مسئولان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه حضور داشتند، محل شهادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش در 18 کیلومتری جزیره فارسی در خلیج فارس گلباران شد.
خانواده شهدای نبرد خلیج فارس سپس با حضور در جزیره فارسی علاوه بر ادای احترام به مقام شهدای گمنام دفن شده در این جزیره، از محل اقامت شهید مهدوی و یارانش بازدید کردند.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در این مراسم با گرامیداشت یاد این شهیدان والامقام گفت: نیروی دریایی سپاه در 8 سال دفاع مقدس پنج باردر خلیج‌فارس به صورت مستقیم با امریکا نبرد کرد و هیمنه امریکا را در این عملیات‌ها در هم شکست.
ناوسالاریکم پاسدار رمضان زیراهی افزود: یکی از این عملیات‌ها نبرد مستقیم شهید نادر مهدوی و همرزمانش در 16 مهر سال 1366 بود که در تاریخ دفاع مقدس و مبارزه با استکبار ماندگار شد.
وی با اشاره به آمادگی کامل نیروی دریایی سپاه، تاکید کرد: تمام تحرکات هوایی و دریایی کشورهای متخاصم در خلیج‌فارس را رصد می‌کنیم و از اشراف اطلاعاتی و عملیاتی بالایی برخورداریم.
در 16 مهر سال 1366، 9 نفر از دریادلان نیروی دریایی سپاه به فرماندهی شهید نادر مهدوی در نزدیکی جزیره فارسی به طور مستقیم با نیروهای امریکایی که به آب‌های سرزمینی کشورمان تجاوز کرده بودند، نبرد کردند که هفت نفر از آنان نادر مهدوی، بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی‌ها به فیض شهادت نائل آمدند.
برچسب ها: شهدا خلیج فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار