۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
وزیر تجارت بین الملل انگلیس تاکید کرد:

اهمیت بیش از پیش دریا پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

وزیر تجارت بین الملل انگلیس گفت: پس از خروج از اتحادیه اروپا، انگلیس در تلاش است، انقلابی در صنعت کشتی‌سازی این کشور تحت استراتژی کشتی‌سازی ملی ایجاد کند.
نویسنده: الهام قربانی
کد خبر: ۷۶۶۲۶
اهمیت بیش از پیش دریا پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا
به گزارش گرئه بین الملل مانا، " Liam Fox" وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس در مصاحبه با لویدزلیست گفت: صنایع دریایی انگلیس در دوره پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا نسبت به گذشته اهمیت بیشتری خواهد داشت.
وی ادامه داد: صنعت کشتیرانی در راستای تلاش‌های زیادی که برای توسعه صادرات انگلیس صورت گرفته بسیار حائز اهمیت است.
فاکس بر این باور است: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، فرصت‌های تجاری را در کشورش افزایش خواهد داد.
وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس وعده داد: پس از خروج از اتحادیه اروپا، انگلیس فعالان دریایی خود را تشویق می‌ کند تا تعداد کارآموزان دریایی را افزایش دهند و انقلابی در صنعت کشتی‌سازی این کشور تحت استراتژی کشتی‌سازی ملی صورت خواهد گرفت.
وی دوباره تأکید کرد: دولت انگلیس متعهد است تا عملیات تجاری در بنادر را تا حد ممکن تسهیل کند.
وزیر تجارت بین الملل انگلیس در ادامه گفتگو با لویدزلیست، به وضوح اعلام کرد: در خصوص آینده‌ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بسیار خوش‌بین است.
وی افزود: به دلیل مالیات بر تناژ بسیار مناسب، نرخ پایین مالیات شرکت‌ها و در کل سهولت کسب و کار در انگلیس؛ این کشور مکان بسیار جذابی برای کسب‌وکارهای دریایی است.
براساس این گزارش صنعت دریایی انگلیس سالانه 22 میلیارد پوند (معادل 29.2 میلیارد دلار) درآمد در اقتصاد این کشور ایجاد می‌کند و 360 هزار نفر نیروی کار را در بر می‌گیرد.
وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس افزود: همچنان باید کار بیشتری صورت گیرد و به همین دلیل دولت انگلیس در طرح توسعه دریابرد 2015 خود، 19 پیشنهاد را ارائه کرد که از جمله  می‌توان به افزایش تعداد ثبت پرچم انگلیس، افزایش تمرکز تجاری بر ارگان‌های ساحلی و دریایی، کمک به توسعه بازار دریایی بریتانیا در خارج از این کشور و افزایش آموزش دریانوردان اشاره کرد.
به گفته وی این صنعت کشتیرانی بود که برای ما اقتصاد پایدار را به وجود آورد و امکان حمل‌ونقل مواد و کالا را در سرتاسر جهان میسر کرد. این زنجیره تأثیر به سزایی بر زندگی مردم عادی داشته، به‌طوری‌که در انگلیس استانداردهای زندگی به بیشترین سطح در طول تاریخ رسیده است چرا که کالاها با قیمت‌های بهتری در دسترس هستند و حقوق و دستمزد افزایش یافته است. علاوه بر این، اقتصاد آزاد در چین و هند نمی‌تواند بدون قابلیت دستیابی به بازارهای جهانی از طریق دریا محقق شود. به این ترتیب، کشتیرانی به «رهایی عظیم فقرا در جهان» کمک کرده، دستاوردی که بدون این صنعت بدست نمی‌آمد.
از سوی دیگر با وجود آمار و اطلاعات اقتصادی نامساعد اخیر شامل کمبود گسترده تجارت با کشورهای غیر اروپایی و عدم موفقیت صادرکنندگان بریتانیایی در زمینه کسب سهم از بازاری که مدل‌های اقتصادی در نتیجه کاهش ارزش استرلینگ پیش‌بینی کرده بودند، فاکس ناامید نشد و اذعان کرد: « زیرساخت‌های اقتصادی ما همچنان قوی است. صادرکنندگان ما در حال افزایش هستند و ما در حال جذب پروژه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بیش از گذشته هستیم. برتری علمی و پژوهشی ما، سیستم حقوق تجاری، مالیات پایین و مقررات اندک اقتصادی؛ همه و همه محرک‌های اصلی جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هستند.»
برچسب ها: انگلیس
ارسال نظرات
آخرین اخبار