۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان مطرح کرد:

قانون ته‌لنجی اجرایی شود

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: مجمع نمایندگان استان در مجلس به همراه استاندار در جلسه با رئیس مجلس پیرامون مشکلات استان به تبادل‌نظر و بررسی راهکارهای رفع آن پرداختند.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۶۶۱۳
قانون ته‌لنجی اجرایی شودبه گزارش مانا، احمد مرادی در این ارتباط به خبرنگاران گفت: در این دیدار که با درخواست مجمع نمایندگان استان در مجلس و با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد، هر پنج نماینده مشکلات استان را مطرح و خواستار رسیدگی به آن‌ها شدند.
وی با بیان اینکه پنج مشکل و معضل مهم استان در این جلسه مطرح شد، تصریح کرد: نخستین درخواست به لغو کامل مصوبه انتزاع بخشی از شهرستان پارسیان و الحاق آن به استان فارس بود و دومین درخواست در خصوص وضعیت مناطق آزاد و استفاده از مدیران و کارکنان بومی توانمند در مناطق آزاد استان هرمزگان و رسیدگی به مشکلات شهروندان این مناطق آزاد از جمله عدم پرداخت عوارض تردد خودروهای شهروندان بومی جزیره قشم و امکان تردد تا شعاع 100 کیلومتری خودروها با پلاک منطقه آزاد در استان هرمزگان بود.
مرادی در خصوص سومین درخواست مطرح‌شده در این جلسه اظهار کرد: اجرای صحیح و کامل قانون ته لنجی در استان هرمزگان برای بهبود وضعیت کسب‌وکار مرزنشینان، لنج نشینان و کوله برها از موضوعاتی بود که از سوی نمایندگان استان در این جلسه مطرح شد.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه استفاده از نیروهای توانمند و کاردان هرمزگانی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری از دیگر مطالبات به‌حق نمایندگان حاضر در جلسه بود، اضافه کرد: درخواست مهم دیگر پرداخت سهم استان از مازاد درآمدهای تکلیفی طبق قانون بود.
مرادی بابیان اینکه رئیس مجلس در این جلسه ضمن حمایت از دغدغه‌های نمایندگان هرمزگان در مجلس، خاطرنشان کرد: دکتر لاریجانی در این جلسه ضمن قول مساعد برای پیگیری این موارد، از تشکیل کمیته‌ای جهت پیگیری موضوعات مطرح‌شده و کلان استان هرمزگان خبر داد.
وی همچنین به حمایت استاندار هرمزگان از موارد مطرح‌شده و پیگیری برای رفع آن‌ها خبر داد و عنوان کرد: استاندار هرمزگان در این جلسه بر تعامل و هماهنگی نمایندگان هرمزگان در مجلس با مجموعه استانداری تأکید کرد و قرار بر برگزاری جلسات اینچنینی با رئیس‌جمهور، معاونین رئیس‌جمهور و وزرا در آینده‌ای نزدیک برای ارائه، بررسی و رفع مشکلات کلان استان هرمزگان شد.
مرادی در پایان گفت: امیداست این تعامل و هماهنگی به وجود آمده میان مسئولان استان هرمزگان به‌ویژه مجمع نمایندگان و استاندار و پیگیری‌های لازم از طریق مقامات عالی‌رتبه کشوری نیز منجر به توسعه و پیشرفت استان و درنهایت آسایش و رفع دغدغه مردم استان هرمزگان شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار