۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

54 درصد شناورهای کشور در بنادر بوشهر فعالیت می‌کنند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از ثبت 11 هزار و 100 شناور در کشور، 54 درصد آن در آبهای استان بوشهر فعالیت می‌کنند که جایگاه این استان را در امر فعالیت تجاری و اقتصادی دریایی نشان می‌دهد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۶۵۴۲
54 درصد شناورهای کشور در بنادر بوشهر فعالیت می‌کنند
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمدمهدی بنچاری در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت روز جهانی دریانوردی و با اشاره به جایگاه این استان در  امر تجارت و حمل و نقل دریایی اظهار داشت: استان بوشهر دارای 11 بندر است که بیشترین سهم در فعالیت‌های اقتصادی و تجارت دریایی در کشور دارد.
وی با اشاره به فعالیت 40 هزار نیروی دریانورد فعال در استان بوشهر خاطر نشان کرد:در حال حاضر 174 هزار دریانورد ثبت شده در استان بوشهر است که 40 هزار نفر دریانورد آن فعال هستند و 30 درصد کل دریانوردان کشور را شامل می‌شود و رتبه نخست تعداد دریانوردان را در کشور به خود اختصاص داده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به نقش مهم بنادر استان بوشهر در امر تجارت و حمل و نقل دریایی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 82 میلیون تن معادل 52 درصد عملیات تخلیه و بارگیری بنادر کشور در بنادر این استان انجام شد که رتبه نخست در این عرصه دارد.
بنچاری از رشد تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر بوشهر خبرداد و افزود: سال قبل 59 هزار TEU کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که با افزایش 53 درصدی نیمه نخست امسال به 91 هزار کانتینر رسیده است.
وی با اشاره به کاهش رسوب کالای تجاری در بوشهر گفت: رسوب کالا در بندر بوشهر از 30 روز به 26 روز کاهش یافته و این در حالی است که رسوب کالا در دیگر بنادر کشور بالای 30 روز است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه  پنج پایگاه تجسس و نجات دریایی در استان بوشهر وجود داردافزود: در سال جاری 23 نفر توسط نیروهای امدادی ما نجات یافته‌اند و 43 نفر نیز از خدمات پزشکی بهره‌مند شده‌اند.
بنچاری با اشاره به فعالیت 54 درصد شناورهای کشور در بنادر استان بوشهر خاطر نشان کرد: شناسنامه 11 هزار و 100 شناور که 54 درصد کل شناورهای کشور است در بنادراستان بوشهر ثبت شده که جایگاه این استان را در امر فعالیت تجاری و اقتصادی دریایی نشان می‌دهد.
برچسب ها: بوشهر شناور
ارسال نظرات
آخرین اخبار