۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
مدیر کل شیلات هرمزگان:

طرح دریابست در آبهای هرمزگان آغاز شد

مدیر کل شیلات هرمزگان از آغاز طرح دریابست در آبهای هرمزگان باهدف حفظ ذخایر آبزیان از امروز یکم مهرماه خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۶۴۷۷
طرح دریابست در آبهای هرمزگان آغاز شد
به گزارش مانا از بندرعباس، سید پرویز محبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح دریابست تا دهم مهرماه ادامه خواهد داشت گفت: این طرح از سنت های صیادان در سال های گذشته بوده است و نزدیک به دودهه پیش در استان توسط خود صیادان به اجرا در می آمده که امروز نیز با توجه به فشار صیادی به ذخایر آبزیان برای بهبود ذخایر آبزیان به ویژه میگو کمیته مدیریت صید استان تصمیمم به اجرای آن کرده است.
وی با بیان اینکه دریابست به معنای عام به حالت تعلیق درآوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص جهت حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان است گفت: دریابست در آبهای هرمزگان بی شک می تواند فرصتی برای مدیریت صید مسئولانه باشد.
محبی همچنین ضمن تشکر از همراهی مسئولین استانی و شهرستانی، شورای تامین استان، نیروی انتظامی استان، نیروی دریایی سپاه،دریابانی و مرزبانی استان گفت: تداوم این همکاری ها و مشارکت مسئولانه صیادان، مسئولین و شهروندان گرامی را لازمه اجرای کامل دریابست در حوزه آبی استان هرمزگان خواند.
مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: این اقدام مدیریتی که تحت عنوان دریابست مطرح است قبل از شروع صید میگو استان از یکم مهرماه الی دهم مهرماه در کلیه صیدگاه های استان به مرحله اجرا گذاشته می شود و درآن هرگونه فعالیت صید و صیادی ممنوع و با صیادان متخلف توسط کمیسیون صیادی و شناورهای غیر مجاز توسط دستگاه های قضایی ذی صلاح به صورت جدی برخورد می شود.
وی با اشاره به اینکه میگوی خلیج فارس از مرغوب‌ترین انواع این نوع از آبزی در جهان محسوب می شود که به خاطر طعم و خواص آن، مشتری همیشگی دارد گفت: محدود بودن منابع میگو، ویژگی بیولوژیکی و عمر کوتاه آن دریابست را طرحی کارآمد برای حفظ و بقای این آبزی بیان کرد.
مدیر کل شیلات هرمزگان اهم اهداف دریابست را ایجاد فرصت رشد تخم ریزی به آبزیان بارور، ایجاد فرصت رشد برای آبزیان نابالغ تا رسیدن به سایز اقتصادی، با اعمال دریابست ایجاد فرصت تنفس و انجام تعمیرات تور، شناورها و همچنین ادوات به صیادی و رفع نواقص شناورها که در ایام عادی وقت برطرف کردن این نقصها وجود ندارد دانست.
این مقام مسئول افزود: با اجرای طرح دریابست و با توجه به عدم خروج کلیه شناورهای صیادی از ساحل و بنادر و اسکله های صیادی امکان مبادرت شناورهای متخلف به صید غیر مجاز و مخرب و ممنوعه ترال به کمترین حد ممکن می رسد.
برچسب ها: دریابس هرمزگان
ارسال نظرات
آخرین اخبار