۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

به آب اندازی چهار شناور کاتاماران در آبهای خلیج فارس

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، چهار فروند شناور کاتاماران با کاربری اورژانس دریایی ساخت متخصصان کشورمان با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم از محل شرکت آرام شناور کیان قشم برای به آب اندازی در آب های خلیج فارس بارگیری شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۶۴۷۴
به آب اندازی چهار شناور کاتاماران در آبهای خلیج فارس
به گزارش مانا، مدیرعامل شرکت آرام شناور کیان قشم در مراسم بارگیری چهار فروند شناور کاتاماران، گفت: برای ساخت این شناورها هر کدام با 16 متر طول، 4.9 متر عرض و 6 متر ارتفاع که از قابلیت سوخت رسانی، گشت دریایی، پشتیبانی و خدمات آمبولانس دریایی برخوردارند، بیش از 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است .
محمدرضا زمانی گفت: تمام مراحل طراحی ، ساخت و همچنین قطعات مورد نیاز این شناورها توسط نیروهای متخصص کشورمان انجام شده و در حقیقت این شناورها بومی و کاملا ایرانی هستند.
وی ادامه داد: هر یک از این شناورهای آلومینیومی دو موتور و 24 تُن وزن دارند که برای ساخت هرفروند آن هفت هزار و 500 نفر ساعت کار انجام شده است. 
مدیرعامل شرکت آرام شناور کیان قشم با اعلام اینکه این مجموعه توانایی طراحی و ساخت انواع شناورهای صیادی، مسافری، باربری عمومی، گردشگری، جرثقیل های متحرک حمل شناورها، بندرگاهی و صنعتی خاص را دارد، افزود: این شرکت همچنین تنها تولید کننده دستگاه های کانتینر بر 10 تُن در ایران است.
وی با تقدیر از سیاست های حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد شهر دریایی در این جزیره اظهارامیدواری کرد که با ایجاد این شهر بتوانیم نمایشگاه های داخلی و بین المللی صنعت دریایی را در منطقه آزاد قشم برگزار کنیم.
زمانی بیان داشت: شرکت آرام شناور کیان قشم همچنین در زمینه تامین نیازمندی های فنی و بازرگانی صنایع و کارخانجات جزیره و سراسرکشور فعالیت می کند و بخش بازرگانی این شرکت نیز علاوه بر تامین داخلی و خارجی نیازمندی های شرکت های همکار صادرات کالا و خدمات آنها را انجام می دهد.
بنا بر این گزارش، چهار فروند شناور کاتاماران شرکت آرام شناور کیان قشم  همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور غلامرضا صحراگرد مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، رسول اکبری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، سعید بنی عامریان معاونت توسعه مدیریت، حسین رفیعی مشاور انتظامی سازمان، مرتضی شیخ زاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه تنی چند از مدیران و متخصصان شرکت آرام شناور کیان قشم بارگیری و تحویل شد .
برچسب ها: منطقه آزاد قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار