۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

تداوم رکود خط دریایی چابهار- عمان پس از گذشت یکسال

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تداوم رکود خط مسافری دریایی چابهار- عمان پس از یکسال از راه اندازی آن گفت: این امر برخلاف آنچه بود که پیش بینی می شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۴۶۴
تداوم رکود خط دریایی چابهار- عمان پس از گذشت یکسالدکتر کامبیز مشتاق گوهری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: خط دریایی چابهار- عمان که حدود یکسال از راه اندازی آن می گذرد، هفته ای یکبار فعالیت دارد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فعالیت این کشتی به نوعی است که با مسافران بسیار اندکی تردد می کند.
وی در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: آمار های تردد مسافران با استفاده از این کشتی نشان می دهد که مسافران اندکی که با این کشتی در مسیر چابهار- مسقط یا برعکس در رفت و آمد هستند، جوامع محلی را شامل می شود.                                                                                                     
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه گردشگران ایرانی و عمانی برای سفر به دو این کشور از این خط دریایی استفاده نمی کنند، اذعان داشت: دلیل این امر قیمت بالای صدور ویزا و نیز عدم تبلیغات بالا در این زمینه است.                                                                
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، باید توجه داشت که استفاده توریست ها از این خط دریایی زمانی محقق خواهد شد که ضمن تبلیغات گسترده، تسهیلات سفر نیز برای گردشگران دو کشور در نظر گرفته شود.                                              
دکتر مشتاق گوهری خاطرنشان ساخت: به نظر می رسد لغو روادید برای سفر اتباع دو کشور ایران و عمان می تواند نقش بسیار مهمی در رونق این خط دریایی ایفا کند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: رونق این خط بین المللی دریایی، استان سیستان و بلوچستان را به عنوان یک استان برخوردار در زمینه ظرفیت های گردشگری معرفی خواهد کرد.                                                               
به گفته این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان،هدف اصلی از راه اندازی خط دریایی چابهار – مسقط، توسعه گردشگری دریایی کشور از این طریق بود که متاسفانه تا کنون بعد از گذشت یکسال از راه اندازی این خط، به هدف نرسیده ایم.                                
وی با اشاره به اینکه نرخ بلیط این خط دریایی 400 هزار تومان تعیین شده است، خاطرنشان ساخت: این نرخ در مقایسه با نرخ بلیط هواپیما برای سفر به عمان بسیار اندک است و همین امر نیز رغبت گردشگران را برای استفاده از خط دریایی برای سفر به عمان افزایش خواهد داد.                                              
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: مدت زمان این سفر دریایی از چابهار به مقصد مقسط در عمان، سه ساعت خواهد بود که در سفرهای دریایی مدت زمان اندکی محسوب می شود.                                                                                            
به گفته وی، این خط با سرمایه گذار بخش خصوصی عمانی با استفاده از یک شناور مسافری استاندارد مخصوص تردد در اقیانوس راه اندازی شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: برای خارج کردن رکود این خط دریایی در مسیر چابهار – عمان ، در حال انجام پیگیری های لازم جهت تردد این شناور در مسیر چابهار- قشم هستیم .                                                                           
دکتر مشتاق گوهری در ادامه بیانات خود تاکید کرد: لازمه تحقق این امر فراهم کردن مقدمات لازم جهت راه اندازی این خط دریایی مسافری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار