۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

اتمام صید صنعتی در آبهای دریای عمان

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران از اتمام صیدصنعتی در آبهای دریای عمان توسط 9 فروند شناور کلاس فردوس خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۴۵۸
اتمام صید صنعتی در آبهای دریای عمانمختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: صید صنعتی همچون سالهای گذشته از ابتدای اردیبهشت ماه امسال آغاز شده بود.
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران ادامه داد: اواخر شهریور ماه زمان اتمام صید صنعتی  برای کشتی های کلاس فردوس است.
وی در ادامه گفته های خود یادآور شد: علاوه بر شناورهای کلاس فردوس که به مدت چهار و نیم ماه در آبهای دریای عمان به صید انواع ماهیان می پردازند، به 11 فروند شناور طبس نیز به مدت یک ماه مجوز صید صنعتی در دریای عمان داده می شود.                                                                       
آخوندی با اشاره به اینکه شناورهای طبس فقط مجوز صید در اردیبهشت ماه را دارند، تاکید کرد: این امر در راستای حفظ ذخایر آبزیان دریای عمان صورت می گیرد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد: صید صنعتی تابستانه با استفاده از روش ترال توسط شناورهای کلاس فردوس و طبس انجام می شود و شناورهای صید صنعتی تابستانه با رعایت فاصله 8 مایلی از ساحل دریای عمان مجوز صید دارند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صید شناورهای صید صنعتی به صید ماهیان غیرماکول اختصاص دارد، اظهار داشت: اسکویید، ریبون و مرکب از جمله مهمترین گونه های غیر ماکول محسوب می شوند که توسط شناورهای صید صنعتی در آبهای دریای عمان صید می شوند.                                   
به گفته مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران تمام ماهیان غیرماکول صید شده توسط شناورهای صید صنعتی به بازارهای هدف خارجی صادر می شوند.
آخوندی خاطرنشان ساخت: تمام ماهیان ماکول صید شده توسط شناورهای صید صنعتی کلاس فردوس روانه بازار داخلی و ماهیان غیر ماکول نیز صادر خواهند شده اند.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه تاکید کرد: عمل آوری و بسته بندی ماهی های صید شده، روی کشتی ها انجام می شود تا بلافاصله پس از برگشت کشتی از صید، محصولات صید شده توسط آن صادر و به فروش برسد.                                                                                                          
آخوندی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: با توجه به قابلیت و ظرفیت بالای شناورهای صید صنعتی کلاس فردوس این شناورها در هر نوبت صید، میزان قابل توجهی ماهی صید می کنند که از صرفه اقتصادی مناسبی برای آنها برخوردار است.                                              
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شناورهای صید صنعتی کلاس فردوس در بنادر جنوبی کشور پهلو گرفته اند تا از اوسط آبان ماه اقدام به صید زمستانه کنند.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران بیان داشت: در این مدت شناورها از نظر فنی سرویس می شوند و آمادگی برای صید زمستانه را پیدا خواهند کرد.
به گفته آخوندی طی سال های اخیر در راستای حفظ ذخایر آبزیان دریای عمان، از سوی سازمان شیلات ایران مدت زمان مجوز صید صنعتی از سوی سازمان شیلات ایران به چهار و نیم ماه در سال کاهش یافت.                                                              
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران اذعان داشت: به منظور جبران این موضوع، سازمان شیلات ایران طی نیمه دوم سال مجوز صید فانوس ماهیان را برای شناورها تعیین کرد.                                                                   
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران ادامه داد: از زمانی که مجوز صید زمستانه از سوی شیلات برای این شناورهای صادر شد، خسارت های وارده به صید صنعتی ناشی از کاهش صید به دلیل محدودیت مکانی در شش ماهه اول سال جبران شده است.
برچسب ها: صید صنعتی عمان
ارسال نظرات
آخرین اخبار