۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

نجات 100 نفر غریق در آستارا

فرماندار شهرستان آستارا از نجات بیش از 100 نفر غریق در نقاط مختلف ساحلی این شهرستان توسط 40 نفر ناجی در طول ایام تابستان امسال خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۴۴۹
نجات 100 نفر غریق در آستارایونس رنجکش در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: تابستان امسال شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر به شهرستان ساحلی آستارا بودیم.                
فرماندار آستارا بیان داشت: با توجه به میزان ورود گردشگران به شهرستان آستارا می توان گفت این شهرستان به یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور تبدیل شده است.
وی خاطرنشان ساخت: این شهرستان هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است که به مناطق ساحلی و کوهستانی استان سفر می کنند.                      
رنجکش با اشاره به موج عظیم ورود گردشگران در ایام تعطیلات تابستان به شهرستان آستارا، تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از سوی مسئولین آستارا، تمام تمهیدات لازم برای استقبال مناسب از گردشگران تدارک دیده شده بود.                                           
فرماندار آستارا خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، تابستان امسال هیچ گونه غریقی در شهرستان آستارا گزارش نشد.
وی با اشاره به حضور ناجیان غریق در نقاط مختلف ساحلی شهرستان آستارا بیان داشت: ناجیان موفق شدند در طول ایام تابستان بیش از 100 نفر را از غرق شدگی نجات دهند که بدون شک عدم حضور آنها باعث غرق شدگی تمام نجات یافتگان می شد.                                                                                           
به گفته این مقام مسئول در شهرستان آستارا، تابستان امسال 40 نفر ناجی غریق در مناطق خطر آفرین و شنا ممنوع شهرستان آستارا حضور داشتند.
رنجکش در ادامه گفته های خود همچنین به وجود سه طرح ساماندهی دریا تحت عناوین صدف، سفیر امید و شهرداری در نقاط مختلف ساحلی شهرستان آستارا اشاره کرد.
فرماندار آستارا تاکید کرد: در این سه طرح ساماندهی دریای از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی خدمات مناسب در زمینه تفریحات دریایی و ورزش های آبی به گردشگران ارائه می شود.                                                        
وی اذعان داشت: در این طرح های ساماندهی دریای شهرستان آستارا، ناجیان غریق از صبح تا غروب حضور فعال داشته اند.
وی خاطرنشان ساخت: افزایش تعداد طرح های ساماندهی دریا در نقاط ساحلی آستارا در دستور کار مقامات شهرستان آستارا قرار دارد.
این مقام مسئول در شهرستان آستارا در ادامه عنوان کرد: قرار بود تابستان امسال شاهد اضافه شدن یک طرح ساماندهی دریای جدید توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در آستارا باشیم که متاسفانه بنا به دلایلی این امر تحقق نیافت.                                                                               
وی بر ضرورت افزایش تعداد طرح های ساماندهی دریا در نقاط مختلف ساحلی شهرستان آستارا تاکید کرد: افزایش طرح های ساماندهی دریا علاوه بر افزایش امنیت برای شنای گردشگران باعث می شود تا شهرستان بتواند خدمات با کیفیت تری در بخش تفریحات ساحلی به گردشگران ارائه دهد.          
رنجکش اعلام کرد: هم اکنون به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی جهت افزایش تعداد طرح های سالم سازی هستیم.                 
وی از حمایت مقامات استانی از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد امکانات و تاسیسات در نوار ساحلی استان خبر داد.
فرماندار آستارا بیان داشت: امید می رود سال آینده شاهد راه اندازی حداقل یک طرح جدید ساماندهی دریا توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در نوار ساحلی شهرستان آستارا باشیم.                                                 
وی در خاتمه تاکید کرد: به این ترتیب تعداد طرح های ساماندهی شهرستان ساحلی آستارا در تابستان سال آینده به چهار طرح ارتقا خواهد یافت که همین امر زمینه توسعه گردشگری هر چه بیشتر این شهرستان را به دنبال خواهد داشت.
برچسب ها: نجات غرق شدن
ارسال نظرات
آخرین اخبار