۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
دبیر کل اتحادیه مالکان کشتی ایران خبر داد:

حل مشکلات مالکان کشتی در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

اتحادیه مالکان کشتی ایران باحضور در جلسات کمیسیون اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بسته حمایتی برای حل مسائل و مشکلات مالکان کشتی تهیه کرده است که این بسته پس از تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی لازم الاجرا خواهد شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۶۴۱۷
حل مشکلات مالکان کشتی در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی
به گزارش خبرنگار مانا، دبیر کل اتحادیه مالکان کشتی ایران در مجمع عمومی عادی سالیانه اتحادیه مالکان کشتی و انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی ایران با ارائه گزارشی از عملکرد این اتحادیه و انجمن صنفی کارفرمایان مالکان کشتی ایران در سال 96-95 گفت: در سال گذشته اتحادیه مالکان کشتی ایران جلسات متعددی را برگزار کرده است که حاصل آن 56 مصوبه بوده است. 
علی شریفی با اشاره به برخی از مصوبات مهم این اتحادیه افزود: اتحادیه مالکان کشتی ایران یکی از تشکل های وابسته اتاق بازرگانی ایران است که دو مسئله مهم آزاد سازی تعرفه سوخت شناورها و قانون توسعه حمایت از صنایع دریایی را در مجلس از طریق اتاق بازرگانی پیگیری می کند. 
وی در ادامه به حضور اتحادیه مالکان کشتی ایران در جلسات کمیسیون اقتصادی شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و اظهارداشت: با کمک و همت نماینده سازمان بنادر و دریانوردی، بسته حمایتی برای حل مسائل و مشکلات مالکان کشتی تهیه شد. این بسته به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارجاع شده که پس از به تصویب رسیدن این ستاد لازم الاجرا خواهد شد. 
شریفی افزود: اعطای تسهیلات ازطریق صندوق توسعه ملی برای ساخت شناورهای جدید توسط ناوگان ملی، حذف حقوق و عوارض گمرگی کشتی های وارداتی، کانتینر و تجهیزات مصرفی کشتی، استفاده از ناوگان ملی برای حمل کالاهای اساسی کشور، استفاده شرکت های بزرگ داخلی مانند پتروشیمی و یا صنعتی از ناوگان ملی، تاکید به وزارت نفت جهت بهره گیری از کشتی های داخلی استاندارد در صنعت آفشور، مسائل مربوط به بیمه و ثبت در مناطق آزاد و ...از مهمترین مسائلی است که در بسته حمایتی مربوطه مطرح شده است.
دبیر کل اتحادیه مالکان کشتی ایران تصریح کرد: در سال گذشته اتحادیه رایزنی های خوبی با ساپلایر ها که به مالکین کشتی سرویس ارائه می دهند انجام داده  تا تخفیفات ویژه ای برای مالکین شناور اخذ شود. 
وی با اشاره به قرارداد منعقد شده با کشتی سازی ندیم گسترش خلیج فارس گفت: این کشتی سازی متعهد شده است برای ساخت شناورهایی که از سوی اتحادیه معرفی می شوند تخفیفات ویژه ای در نظر بگیرد. 
وی با اشاره به تاسیس شورای حل اختلاف دریایی در اتحادیه مالکان کشتی ایران اظهار داشت: در سال گذشته 33 مورد پرونده دریایی که عمدتا مربوط به خدمه خارجی حاضر بر روی شناورهای کوچک است مورد بررسی قرار گرفته که خوشبختانه پلیس مهاجرت، وزارت امورخارجه و وزارت کار در این خصوص با اتحادیه همکاری داشته اند. 
شریفی سوخت رسانی به کشتی های کوچک در بندرعباس را از اقدامات سال گذشته اتحادیه برشمرد و گفت: سال گذشته 70 هزار تن به شناورهای کوچک سوخت رسانی شده است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار