۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

آینده فناوری های دریایی

نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۶۳۸۴
آینده فناوری های دریایی
کتاب آینده فناوری های دریایی( GLOBAL MARINE TECHMOLOGY TRENDS) گزارشی از گروه LIOYDS REGISTER , QINETIQ دانشگاه ساوت همپتون است که با هدف کمک به ذینفعان دریا برای درک فرصت های بلند مدتی که با این تغییرات فناوری بوجود می آید نوشته شده و ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی اقدام به ترجمه آن کرده است.
این کتاب یک فراخوان برای اقدام در مورد کشتیرانی جهانی، نیروی دریایی و صنایع مرتبط با اقیانوس است. فناوری های مرتبط در این سه بخش می توانند آینده ای مرفه، پایدار و مطمئن را برای بشر فراهم آورند.
در این کتاب سعی شده روند فناوری های دریایی طی 15 سال آینده تحلیل و بررسی شود. بیش از 56 فناوری اصلی که پیش بینی می شود طی 15 سال آینده توسط کشتیرانی تجاری، نیروی دریایی و فضای اقیانوس توسعه یابند مورد بررسی قرار گرفته است.
از این تعداد 18 فناوری شامل رباتیک ها، حسگرها، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، نیروی محرکه و سیستم رانش، مواد پیشرفته، کشتی های هوشمند، سیستم های هوشمند، تولید پیشرفته، تولید انرژی پایدار، کشتی سازی، جذب و ذخیره سازی کربن، مدیریت انرژی، جنگ سایبری و الکترونیک، بیوتکنولوژی دریایی، تعامل انسان و کامپیوتر، استخراج معادن از اقیانوس ها، افزایش توان انسانی و ارتباطات برای تجزیه و تحلیل انتخاب شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار