۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
برای احیای تالاب هامون:

اجرای مفاد کتابچه طرح جامع در اولویت است

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از تشکیل جلسه شهرستانی کارگروه احیای تالاب هامون با محوریت بررسی طرح اجرایی احیای تالاب هامون خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۶۳۴۲
اجرای مفاد کتابچه طرح جامع در اولویت استبه گزارش مانا نیره پورملائی  گفت: جلسه کارگروه شهرستانی تالاب هامون با حضور اعضا وبا موضوع پیگیری و بررسی طرح های مربوطه برگزار شد.
وی افزود: جلسه شهرستانی کارگروه احیای تالاب هامون با محوریت بررسی طرح اجرایی احیای تالاب هامون در کوه خواجه و نیز بررسی پیشنهادات فرمانداریهای منطقه درباره احیای تالاب در محدوده تحت مدیریت، در محل فرمانداری شهرستان هامون تشکیل شد .
پورملائی خاطر نشان کرد: لزوم اجرای مفاد کتابچه طرح جامع تالاب هامون از اولویت های مهم و اساسی برای هر گونه اقدام در تالاب هامون است؛ بررسی طرح پیشنهادی احیای تالاب در کوه خواجه، مشخصات مجریان طرح، لزوم و چگونگی اجرای طرح و تمامی موارد مربوطه می بایست در چارچوب طرح جامع تالاب بررسی و اجرایی شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیشنهاد برنامه های مشابه و ظرفیت سازی برای احیای تالاب هامون و اقداماتی همچون لایروبی و برداشت رسوب برای ذخیره، حفظ و نگهداشت آب برای کمک به افزایش عمر تالاب هامون مناسب و مثبت است.
پورملائی اضافه کرد: لزوم پررنگ شدن نقش مردم در احیای تالاب هامون از اهم برنامه های مصوب است و با در نظر گرفتن  ملاحظات و شرایطی درباره اجرای طرح و حفظ کارکردهایی از جمله صیادی، دامداری، گردشگری و منافع کلیه ذینفعان (دامدران، عشایر و....) می بایست هر طرحی در تالاب هامون براساس طرح مدیریت یکپارچه مصوب و اجرایی شود.
پورملائی خاطر نشان کرد: درنهایت یک طرح با تاکید بر اینکه طرح مذکور نمی بایستی همگنی محیط تالاب را تحت تاثیر قرار دهد و به مجریان مربوطه الزام ارائه فنی طرح به همراه نقشه های اجرایی را یادآورشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار