۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷

لزوم توجه دولت و مجلس به آمایش سرزمین

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس با همکاری یکدیگر بحث آمایش سرزمین را مورد توجه قراردهد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۶۲۵۵
لزوم توجه دولت و مجلس به آمایش سرزمین
به گزارش خبرنگار مانا، حسین هاشمی تختی در روز جهانی دریانوردی ضمن تسلیت به مردم هرمزگان به دلیل واژگونی اتوبوس دختران دانش آموز گفت: باید اقدامات لازم جهت پیشگیری از اینگونه حوادث اتخاذ شود.
نماینده مردم هرمزگان و رئیس کمیته بندری و دریایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی و فراکسیون های آن معتقدند که همه باید برای موفقیت دولت با هر گرایش سیاسی که از مردم رای اخذ کرده، کمک کنند.  خوشبختانه در انتخاب کابینه دولت مجلس شورای اسلامی بسیار همکاری کرد.
وی با بیان اینکه وزارتخانه راه و شهرسازی وزارتخانه بسیار بزرگی است، اظهار داشت: دولت یک لایحه برای تفکیک آن تقدیم مجلس کرد اما فرصت برای انجام این امر نبود. اعتقاد بر این است  هر یک از بخش های وزارت راه و شهرسازی می تواند یک وزارتخانه باشد.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان ادغام وزارتخانه ها گفته شد دولت باید کوچک شود اما اتفاقی در این خصوص رخ نداد.
وی با اشاره به آمایش سرزمینی افزود: واقعیت این است که در این زمینه فعالیت مناسبی صورت نگرفته است و ملاحظات سیاسی و منطقه ای مانع اجرایی  شدن این امر شد.
هاشمی تختی خاطرنشان کرد: بندر شهید رجایی باید تبدیل به هاب منطقه شود اما از سوی دیگر برخی از بنادر تعطیل شده اند.
رئیس کمیته بندری و دریایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامیادامه داد: باید دولت و مجلس دست در دست هم دهند و بحث آمایش سرزمین را مورد توجه قرار دهند.
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد تا با ایجاد تحولات لازم در سازمان بنادر و دریانوردی این سازمان جهش خوبی را  انجام دهد.
هاشمی تختی با اشاره به غفلت صورت گرفته در بخش دریا خاطر نشان کرد: باید دریا به صورت راهبردی در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.
این نماینده مجلس یادآورشد: حمل و نقل جاده ای و ایمنی راه ها یک مبحث مهم است و مجلس شورای اسلامی توصیه کرده است رئیس جمهورعهده دارریاست شورای ایمنی و حمل و نقل جاده ای شود تا الزام آور باشد. همچنین دربحث حمل و نقل دریایی، گمرکات، تجارت و استانداردها باید هماهنگی لازم برای توسعه و آبادانی صورت گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با فعالیت در بخش دریایی و دریانوردی می توان از وابستگی به نفت رها شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار